Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > TEKSTİL TERBİYESİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKSTİL TERBİYESİNE GİRİŞ Birinci düzey TEKP 301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tekstil terbiye işlemleri ile ilgili başta aplikasyon teknikleri ve makineleri olmak üzere temel bilgilerin toplu olarak anlatılması ve bu sayede tekstil terbiyesine giriş yapılması
Dersin tanımı Ders kapsamında tekstil terbiyesine giriş yapılarak, terbiye işlemlerinin temel karakteristiklerinin anlatılması ve bu amaçla kullanılan aplikasyon yöntem ve cihazlarının öğretilmesi planlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Tekstil Terbiyesine genel bakış: Önemi ve karakteristik özellikleri
2- Aplikasyon yöntemleri
3- Aplikasyon yöntemleri
4- Aplikasyon yöntemleri ve reçete hesaplama
5- Temel Aplikasyon makineleri
6- Temel Aplikasyon makineleri
7- Yıkama ve Kurutma işlemleri
8- Yıkama ve Kurutma Makineleri
9- Yıkama ve Kurutma Makineleri
10- Ön terbiye işlemlerine genel bakış
11- Ön terbiye işlemlerine genel bakış
12- Renklendirme: Tekstil boyamacılığına genel bakış
13- Renklendirme: Tekstil baskıcılığına genel bakış
14- Bitim işlemlerine genel bakış
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tekstil terbiyesinin amaç ve öneminin kavranması
2- Aplikasyon yöntem ve makineleri hakkında bilgiler edinilmesi
3- Tekstil terbiye prosesleri için reçete hesaplanabilmesi
4- Yıkama yöntem ve makineleri hakkında bilgiler edinilmesi
5- Kurutma yöntem ve makineleri hakkında bilgiler edinilmesi
6- Temel terbiye işlemleri ve basamakları hakkında giriş seviyesinde bilgiler edinilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yurdakul, A., Atav, R., 2006. Boya Baskı Esasları, Ege Üniversitesi Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Uygulama Merkezi Yayını, Bornova-İzmir. Çoban, S., 1999. Genel Tekstil Tebiyesi ve Bitim işlemleri, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma – Uygulama Merkezi Yayını, Yayın No: 10, Bornova-İzmir.
Yardımcı Kaynaklar Aniş P., 1998. Tekstil Ön Terbiyesi ALFA Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul,(ISBN 975-316-109-3).

Ders ile ilgili dosyalar