Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
|
Dersin amacı
|
Asidorezistans bakteriler ve neden olduğu infeksiyonlar hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Asidorezistans Bakteri İnfeksiyonları
|
1- |
Asido rezistans bakteriler
|
2- |
Asido rezistans bakteriler tarafından şekillendirilen infeksiyonlar
|
3- |
Tuberkulozis
|
4- |
Paratuberkulozis
|
5- |
Etiyolojik özellikleri
|
6- |
Epizootiyolojik özellikleri
|
7- |
Asido rezistans bakterilerin patojenik özellikleri
|
8- |
Klinik özellikleri
|
9- |
Nekropsi bulguları
|
10- |
Bakteriyolojik tanı
|
11- |
Serolojik tanı
|
12- |
Asido rezistans bakterilerin neden olduğu enfeksiyonların tedavisi
|
13- |
Alerjik testler
|
14- |
Korunma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Asidorezistans bakteriler hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
2- |
Tüberküloz hastalığı hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Paratüberküloz hastalığı hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Tüberküloz deri testleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Tüberküloz ve Paratüberküloz tanı yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Öğrenilen bu temel bilgileri kullanabilme yeteneği kazandırmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
2
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara.,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press. Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara. Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.
|
|