Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI İkinci düzey EEM 527 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURETTİN ÜSTKOYUNCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin Üstkoyuncu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektrik üretiminde kullanılan yenilenebilir kaynaklarının çalışma prensipleri ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sunulmasıdır.
Dersin tanımı Alternatif Enerji Kaynakları

Dersin içeriği
1- Enerji Kaynakları ve Dünya Genelinde Enerji Projeksiyonu
2- Elektrik Enerjisi Üretim Sistemleri
3- Fosil Enerji Kaynakları ile Elektrik Enerjisi Üretimi
4- Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Genel Bakış
5- Hidro Kaynaklar ve Elektrik Enerjisi Üretiminde Kullanımı
6- Rüzgar Güç Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi ve Temelleri
7- Güneş Enerjisi ve Elektrik Enerjisi Dönüşüm Sistemleri
8- Jeotermal Enerji ve Kullanımı
9- Biyoyakıtlar
10- Yakıt Pilleri
11- Enerji Verimliliği ve Çevresel Duyarlılık
12- Elektrikli Araçlar ve Elektrik Güç Sistemlerine Entegrasyon
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
4- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
5- Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
6- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 6 6 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Electricity from Renewable Resources, The National Academic Press., 2010.
Yardımcı Kaynaklar Lund H, Renewable Energy Systems, Elsevier Inc., 2010.

Ders ile ilgili dosyalar