Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > SİSTEM ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEM ANALİZİ Birinci düzey BZ 306 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYYİP ÖZCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYYİP ÖZCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste sistem analizi ve tasarım tekniklerinin gerçek hayat problemlerine uygulayabilmeleri amacı ile öğrencilere sistem analizi ve tasarımının temel kavramları öğretilecektir.
Dersin tanımı Sistem Analizi ve Çözümleme, Bilgi Sistemleri

Dersin içeriği
1- Sistem Kavramı
2- Sistem Modelleri
3- Sistem Analizi
4- Bilgi Sistemlerine Giriş
5- Bilgisayara Dayalı Bilgi Sistemleri
6- Bilgi Sistemlerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Araçlar
7- Veritabanı Tasarımı ve Yönetimi
8- Ara Sınav Haftası
9- İletişim teknikleri
10- Sistem Planlama
11- Sistem Araştırılması
12- Veri Seti (Kütük) Planlama
13- Veri Tabanı Planlama
14- Proje Yönetimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilişim alanındaki temel kavram ve terimleri bilme, karşılaşılan problemlere çözüm önerisi sunabilme
2- Uygulama geliştirme yazılımı ve süreçleri kavrama
3- Sistem Tasarımı ve Uygulaması
4- Bilişim Sistemi Geliştirme Aşamaları ve Sistem Çözümleme
5- Arayüz, veritabanı tasarımı, kodlama ve test süreçlerini gerçekleştirebilme
6- Sistem Çözümleme Araçlarını kullanabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Systems Analysis and Design Methods by Jeffrey L. Whitten and Lonnie D. Bentley, McGraw-Hill, 2005.
Yardımcı Kaynaklar Yönetim Bilgi Sistemleri, Hadi Gökçen, EPİ Yayıncılık 2002. Sistem Analizi, Doç. Dr. Haluk Erkut, Kıyı Yayınları 1989.

Ders ile ilgili dosyalar