Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI |
İkinci düzey |
İKT 575 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste para teorisi ve politikası ile igili klasik makalelerin yanı sıra son yıllardaki temel tartışma konularını ileri düzeyde ele alınmaktadır. Ders 2008 küresel krizinin incelenmesi ve bu tip krizlerin önlenmesi (veya etkilerinin azaltılması) için finansal kurumların ve para politikalarının rolü üzerinde durulacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders para teorisi ve politikası hakkındaki ileri konuların öğrenciler tarafından öğrenilmesi yönünde dizayn edilmiştir. Öğrenciler bu ders sayesinde para teorisi hakkındaki klasik makalelere, güncel araştırma uygulamalarına ve son tartışmalara aşina olacaklardır. Bunlara ilave olarak öğrenciler finansal kurumlar, modernleşme ve düzenleme gibi konuları incelemek suretiyle politika konularına da aşina olacaklardır. Dönemin sonunda öğrenciler kendilerine verilmiş bir konuda akademik bir dergi stilinde bir çalışma hazırlayacaklardır.
|
1- |
Para ile İlgili Temel Kavramlar ve Merkez Bankacılığı
|
2- |
Para Arzı ve Para Talebi ile İlgili Teoriler,
|
3- |
Paranın Aktarım Mekanizmaları ve Ekonominin Genel Dengesine Etkisi
|
4- |
Faiz Oranları, Faiz Teorileri ve Faiz Oranlarının Hesaplanması
|
5- |
Para Politikasının Ana ve Ara Amaçları, Araçları, Göstergeleri
|
6- |
Para ve Ekonomik Faaliyetler: Klasik ve Neo-klasik Teoriler
|
7- |
Para ve Ekonomik Faaliyetler: Keynesyen ve Monetarist Teoriler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Para ve Ekonomik Faaliyetler: Rasyonel Beklentiler ve Yeni Keynesyen Teoriler
|
10- |
Para ve Ekonomik Faaliyetler: Post-Keynesyen ve Reel Konjonktür Teorileri
|
11- |
Konjonktüre İlişkin Parasal Teoriler
|
12- |
Hasıla ile Enflasyonun ve Para Politikasıyla İlişkisi
|
13- |
Açık Ekonomide Para Politikası
|
14- |
Para Politikası Rejimleri
|
15- |
Uluslararası Para Sistemi,
|
16- |
Uluslararası İktisadi Krizler ve Para Politikaları
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersi alan öğrenciler para politikaları konusundaki teorik literatürün gelişimine hakim olacaklardır.
|
2- |
Dersi alan öğrenciler teorik literatürdeki gelişmeleri daha iyi bir şekilde takip etme imkanına sahip olunacaktır.
|
3- |
Öğrencilerin para teorisi ve politikası ile ilgili bilimsel çalışma yapmaları için bir temel oluşacaktır.
|
4- |
Öğrenciler alternatif para politikası kurallarını değerlendirebileceklerdir
|
5- |
Öğrenciler para politikasının makroekonomik değişkenler üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir
|
6- |
Öğrenciler açık ekonomideki politikaları ve parasal dengeleri tartışabileceklerdir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
|
|
2- |
İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
|
|
3- |
İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
|
|
5- |
İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
|
|
6- |
Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
|
|
7- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
8
|
3
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mishkin, Frederic S. (2000), Para: Teorisi-Politikası, çev. İlyas Şıklar, Ahmet Çakmak ve Suat Yavuz, Bilim Teknik Yayınevi.
ASLAN, Hanifi; Para Teori ve Politikası, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|