Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TEMPOROMANDİBULER HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMPOROMANDİBULER HASTALIKLAR Birinci düzey DPT 606 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ RAVZA ERASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BÜLENT KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK-UYGULAMA
Dersin amacı TEMPORAMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARIN TEŞHİS VE TADAVİSİNİN ÖĞRENİLMESİ
Dersin tanımı TEMPORAMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARIN TEŞHİS VE TADAVİSİ

Dersin içeriği
1- ÇİĞNEME SİSTEMİNİN FONKSİYONEL BOZUKLUKLARININ ETYOLOJİSİ
2- TM RAHATSIZLIKLARIN İŞARET VE SEMPTOMLARI
3- TM RAHATSIZLIKLARIN HİKAYE VE MUAYENESİ
4- TM RAHATSIZLIKLARIN DİAGNOZU
5- TM RAHATSIZLIKLARDA GENEL YAKLAŞIMLAR
6- AKUT KAS PROBLEMLERİNİN TEDAVİSİ
7- DİSK İNTERFERENS HASTALIKLARININ TEDAVİSİ
8- TME İNFLAMATUAR HASTALIKLARININ TEDAVİSİ
9- KRONİK MANDİBULAR HİPOMOBİLİTE VE GELİŞİMSEL HASTALIKLARIN TEDAVİSİ
10- OKLÜZAL SPLİNT TEDAVİSİ
11- SELEKTİF MÖLLEME
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TM HASTALIKLAR İÇİN ANAMNEZ VE MUAYENE METODLARININ ÖĞRENİLMESİ
2- TM MANDİBULAR RAHATSIZLIKLARA NEDEN OLAN FAKTÖRLER NELERDİR
3- TM HASTALIKLARDA BAŞLANGIÇ TEDAVİSİ NASIL OLMALIDIR
4- TM RAHATSIZLIKLARDA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI NASIL OLMALIDIR
5- SPLİNTLERİN AMAÇLARI VE KULLANIM YERLERİ
6- SELEKTİF MÖLLEME ENDİKASYONLARI VE SINIRLARI NELERDİR
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 17 2 34
Sunum / Seminer hazırlama 17 2 34
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of occlusion and temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson. The C.V. Mosby Company St. Louis, 1985
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar