Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > TIPTA YAPAY ZEKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA YAPAY ZEKA Üçüncü düzey BİS 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Adem KALINLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dersin amacı, yapay zeka ile ilgili temel kavramlar verildikten sonra, yapay zeka yöntemlerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamalarının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Yapay Zeka tanımı ve temel kavramlar. Yapay Zeka ve Tıp Bilişimi ile ilgili konular. Tıp ve Sağlık Alanında Yapay Zeka Uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Yapay Zekaya Giriş
2- Yapay Zeka Teknikleri
3- Yapay Sinir Ağları
4- Genetik Algoritmalar, Tabu Arama Algoritması ve Karınca Koloni Algoritması
5- Tıpta Veri Madenciliği
6- Tıp Bilişimi
7- Yapay Zeka Tekniklerinin Tıpta Kullanım Alanları
8- Yapay Zeka Temelli Karar Destek Sistemleri
9- Biyo ve Klinik Tıpta Hesaplamalı Zeka
10- Tıp Eğitimi ve Araştırmada Yapay Zeka
11- Uygulama Örnekleri
12- Uygulama Örnekleri
13- Uygulama Örnekleri
14- Uygulama Örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Yapay Zeka ve ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Öğrenciler Tıp Bilişimi Kavramı hakkında bilgi sahibi olurlar.
3- Öğrenciler Tıp ve Sağlık alanında yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar