Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Parazitoloji (yüksek Lisans) > TIPTA YAPAY ZEKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA YAPAY ZEKA İkinci düzey BİS 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Adem KALINLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dersin amacı, yapay zeka ile ilgili temel kavramlar verildikten sonra, yapay zeka yöntemlerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamalarının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Yapay Zeka tanımı ve temel kavramlar. Yapay Zeka ve Tıp Bilişimi ile ilgili konular. Tıp ve Sağlık Alanında Yapay Zeka Uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Yapay Zekaya Giriş
2- Yapay Zeka Teknikleri
3- Yapay Sinir Ağları
4- Genetik Algoritmalar, Tabu Arama Algoritması ve Karınca Koloni Algoritması
5- Tıpta Veri Madenciliği
6- Tıp Bilişimi
7- Yapay Zeka Tekniklerinin Tıpta Kullanım Alanları
8- Yapay Zeka Temelli Karar Destek Sistemleri
9- Biyo ve Klinik Tıpta Hesaplamalı Zeka
10- Tıp Eğitimi ve Araştırmada Yapay Zeka
11- Uygulama Örnekleri
12- Uygulama Örnekleri
13- Uygulama Örnekleri
14- Uygulama Örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Yapay Zeka ve ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Öğrenciler Tıp Bilişimi Kavramı hakkında bilgi sahibi olurlar.
3- Öğrenciler Tıp ve Sağlık alanında yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5- Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12- Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar