Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > ELEŞTİREL OKUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEŞTİREL OKUMA Üçüncü düzey TÖP 003 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Çevrimiçi (online)
Dersin amacı Eleştirel düşünme ile öğrenmenin, sorgulamanın, üretmenin ve zihni her an uyanık ve verimli kılmanın usulünü metinler üzerinden uygulayarak kavramak.
Dersin tanımı Eleştirel düşünmenin tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.

Dersin içeriği
1- Eleştirel Okuyucunun Temel Özellikleri
2- Eleştirel Okumanın Engelleri
3- Eleştirel Okumaya Yönelik Ders Planlaması
4- Anlatma Esaslı Metinleri İnceleme Yöntemi – Olay Örgüsü/Anlatıcı Tipleri
5- Anlatma Esaslı Metinleri İnceleme Yöntemi – Anlatının Bakış Açıları
6- Anlatma Esaslı Metinleri İnceleme Yöntemi – Kişiler ve Zaman
7- Anlatma Esaslı Metinleri İnceleme Yöntemi – Mekân/Dil ve Üslup/ Fikir
8- Anlatma Esaslı Metin İncelemesi - Mavi Yalı / Halit Ziya Uşaklıgil
9- Anlatma Esaslı Metin İncelemesi - Başını Vermeyen Şehit / Ömer Seyfettin
10- Anlatma Esaslı Metin İncelemesi -Himmet Çocuk / Halide Edip
11- Anlatma Esaslı Metin İncelemesi -Şeftali Bahçesi / Refik Halit Karay
12- Hatıra Türü ve Eleştirel Okuma - Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Tevfik Fikret Başlıklı Hatırası
13- Öğretici Metinler ve eleştirel okuma
14- Öğretici Metinler ve eleştirel okuma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eleştirel okuyucunun özelliklerini kavrar.
2- Eleştirel okumanın önündeki engelleri bilir.
3- Eleştirel okumaya yönelik ders planlamasının nasıl yapılacağını bilir.
4- Anlatma esaslı metinleri olay örgüsü ve anlatıcı tipleri açısından inceler.
5- Anlatma esaslı metinleri anlatının bakış açıları yönünden inceler.
6- Anlatma esaslı metinleri kişiler ve zaman yönünden inceler.
7- Anlatma esaslı metinleri mekân, dil, üslup ve fikir yönünden inceler.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eleştirel Okuma, Emin Özdemir, Bilgi Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar ELEŞTİREL OKUMA, Musa ÇİFÇİ, Belleten, 2006.Eleştirel Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Hikâye Anlatma Yönteminin Kullanımı: Öğretim Deneyi Uygulaması, Ş. Dilek Belet, bilig, GÜZ 2011 / SAYI 59. ELEŞTİREL OKUMA: 36 HAFTA 36 ETKİNLİK, Zekerya BATUR, Nesime ERTAN ÖZEN, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 75, Ağustos 2018. Eleştirel Okuma ve Bir Beceri Olarak Öğretimi, Seyit Ateş, Turkish Journal of Education

Ders ile ilgili dosyalar