Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > TIP BİLİŞİMİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIP BİLİŞİMİ UYGULAMALARI Üçüncü düzey BİM 604 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYYİP ÖZCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Tıp ve sağlık alanında bilişim uygulamalarının ve konseptlerinin tanıtılması.
Dersin tanımı Tıp Bilişimi

Dersin içeriği
1- Giriş, tanımlar ve sağlık bilişiminde temel kavramlar
2- Sağlık verileri ve tanımları.
3- Sağlık kuruluşlarında bilgi işlem departmanının rolleri, sorumlulukları ve temel işlevleri
4- Bilgi sistemlerinin hasta bakımı ve idari uygulamaları.
5- Sağlık bilgi sistemleri döngüsü
6- Tıbbi bilgi işlem stratejik planı nasıl geliştirilir?
7- Telesağlık, iletişim ve hasta verilerinin aktarımı.
8- Vize sınavı.
9- Tıbbi karar verme süreci (teşhis, tedavi, izleme, prognoz)
10- Sağlık bilişimi alanında standartlar ve gereklilikleri.
11- Hasta kayıtları, e-Hasta, mobil uygulamalar, gizlilik ve güvenlik.
12- Tıbbi veriler ve analizler.
13- Tıbbi büyük veri ve uygulamaları.
14- Tıpta yapay zeka uygulamaları.
15- Final sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıp bilişimi uygulamaları ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- Tıbbi veriler ve bu verilerin işlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
3- Sağlık verileri hakkındaki yasal düzenlemelere giriş yapar.
4- Tıbbi karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Sağlık alanındaki bilişim standartları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Tıbbi bilişim uygulamalarının geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 50 50
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar