Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > AKCİĞER FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKCİĞER FİZYOLOJİSİ Üçüncü düzey FZY 533 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr.Salime Akçakaya Tek
Dersin veriliş şekli Sunumlar, İnteraktif, Animasyonlar ve Eğitim CD''''leri
Dersin amacı Solunum sisteminin önemli bir kısmını oluşturan Akciğerlerin fonksiyonel özellikleri yanında, fizyolojik mekanizma ve metabolizmasını anlatmaktır.
Dersin tanımı Akciğerlerin fizyoanatomik özellikleri ve bunların görevleri olan, ventilasyon, perfüzyon, diffüzyon ve solunumun statik ve dinamik şartlarda regülasyonu ile solunum kontrol mekanizmalarını tanımlamaktır.

Dersin içeriği
1- Solunum sistemine giriş
2- Solunum fizyoanatomisi
3- Solunum mekanizması
4- Dinamik koşullarda solunum
5- Akciğerlerde gaz alışverişi ı
6- Kan gazlarının taşınmas
7- Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
8- Solunumun düzenlenmesi
9- Solunumun düzenlenmesi
10- Ara sınav
11- Solunum fonksiyon testleri
12- Hipoksi
13- Solunum Sistemi hastalıkları
14- Dönem Ödevi ve Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Solunum sistemi fizyolojisinin tanımlanması ve muhtevasının öğrenilmesi
2- Ventilasyon mekanizmasında soluk alma ve verme''''nin mekanizmasının açıklanabilmesi
3- Respirasyonu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin izah edilebilmesi
4- Ventilasyonda perfüzyon ve diffüzyonun öneminin kavranması
5- Kan gazlarının taşınma biçimlerinin izah edilebilmesi
6- Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
7- Statik ve dinamik koşullarda respirasyonun düzenlenmesinin açıklanabilmesi
8- Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
9- Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme..
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 20
Kısa sınav 0 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji-Ganong, Vander...
Yardımcı Kaynaklar Solunum Fizyolojisi-Seyhan Çelikoğlu İleri İnsan Fizyolojisi-R.Greger

Ders ile ilgili dosyalar