Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKCİĞER FİZYOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
FZY 533 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön Koşul yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Bekir Çoksevim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Salime Akçakaya Tek
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunumlar, İnteraktif, Animasyonlar ve Eğitim CD''''leri
|
Dersin amacı
|
Solunum sisteminin önemli bir kısmını oluşturan Akciğerlerin fonksiyonel özellikleri yanında, fizyolojik mekanizma ve metabolizmasını anlatmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Akciğerlerin fizyoanatomik özellikleri ve bunların görevleri olan, ventilasyon, perfüzyon, diffüzyon ve solunumun statik ve dinamik şartlarda regülasyonu ile solunum kontrol mekanizmalarını tanımlamaktır.
|
1- |
Solunum sistemine giriş
|
2- |
Solunum fizyoanatomisi
|
3- |
Solunum mekanizması
|
4- |
Dinamik koşullarda solunum
|
5- |
Akciğerlerde gaz alışverişi ı
|
6- |
Kan gazlarının taşınmas
|
7- |
Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
|
8- |
Solunumun düzenlenmesi
|
9- |
Solunumun düzenlenmesi
|
10- |
Ara sınav
|
11- |
Solunum fonksiyon testleri
|
12- |
Hipoksi
|
13- |
Solunum Sistemi hastalıkları
|
14- |
Dönem Ödevi ve Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Solunum sistemi fizyolojisinin tanımlanması ve muhtevasının öğrenilmesi
|
2- |
Ventilasyon mekanizmasında soluk alma ve verme''''nin mekanizmasının açıklanabilmesi
|
3- |
Respirasyonu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin izah edilebilmesi
|
4- |
Ventilasyonda perfüzyon ve diffüzyonun öneminin kavranması
|
5- |
Kan gazlarının taşınma biçimlerinin izah edilebilmesi
|
6- |
Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
|
7- |
Statik ve dinamik koşullarda respirasyonun düzenlenmesinin açıklanabilmesi
|
8- |
Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
|
9- |
Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme..
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
20
|
20
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
14
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Fizyoloji-Ganong, Vander...
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Solunum Fizyolojisi-Seyhan Çelikoğlu
İleri İnsan Fizyolojisi-R.Greger
|
|