Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > RUMİNANT HAYVAN BESLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANT HAYVAN BESLEME Birinci düzey ZT 402 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Genel Hayvan Besleme
Eğitimin dili Türkçe, İngilizce
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL ÜLGER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. İSMAİL ÜLGER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğretim Üyesi Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Ruminant hayvanların farklı yaş ve fizyolojik dönemlerde beslenmelerinin anlaşılması
Dersin tanımı Ruminant hayvanların farklı yaş ve fizyolojik dönemlerde beslenmeleri

Dersin içeriği
1- Ruminantların ekolojik anlamda önemi, tarımsal açıdan önemi,hayvansal ürünler içinde ruminant ürünlerinin ve madde dönüşümlerinin karşılaştırılması
2- Ruminant sindirim sistemi ve anatomisi,yaşa bağlı olarak gelişimi, türler arası karşılaştırılması
3- Ortak yaşam çeşitleri , rumen mikrobiyolojisi
4- Rumen fermentasyonu, ruminant beslenmesine etkileri
5- Enerji metabolizması
6- Protein metabolizması
7- Mineral ve vitamin metabolizmaları ile gereksinimleri
8- Ara sınav
9- Laktasyon ve laktasyon dönemi beslemesi
10- Gebelik beslemesi, kollostrum ve önemi
11- Genç ruminantların beslenmesi
12- Besi hayvanlarının beslenmesi
13- Ruminantlar için konvensiyonel ve alternatif tem kaynakları, kullanım sınırları ve olanakları, özel etkileri , verimlerle ilişkileri
14- Besleme hatalarına dayalı sindirim sistemi fonksiyon bozuklukları Besleme hatalarına dayalı metabolik düzensizlikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruminant beslemenin önemi
2- Ruminantların dönemsel beslenmesi
3- Rumen ekolojisi
4- Tür ve verimler bazında besin maddeleri gereksinimlerinin tespiti
5- Verimlere dönük metabolizma
6- Yem kaynakları ve gereksinimlerin karşılanması, besleme hatalarından kaynaklanan metabolik düzensizlikler
7- Rumen mikrobiyolojisi ve fermentasyonu
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ruminantların Beslenmesi, Küçükbaş ve Büyükbaş Hayvanların Beslenmesi
Yardımcı Kaynaklar Van Soest,P.1982.Nutritional Ecology of the Ruminant.O&B Books Inc. Churc,D.C.1980.Digestive Physiology and Nutrition of Ruminants.O&B Books Inc.

Ders ile ilgili dosyalar