Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Çocuk Sağ.ve Hast.hemşireliği (doktora) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I Üçüncü düzey ÇSH 601 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERAL BAYAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meral BAYAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak sunumları ile katılmaktadırlar. Ders İnteraktif yöntemlerle işlenmektedir.
Dersin amacı 1.Öğrencinin gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilmesi. 2.Öğrencinin öğrenme kuramlarına göre çocuğun öğrenme sürecini değerlendirebilmesi.
Dersin tanımı Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin bütüncül yaklaşımı içinde çocuğa ilişkin özellikler ve bu alanda hemşirenin rolleri incelenir.

Dersin içeriği
1- -Büyüme gelişme, etkileyen faktörler,
2- -Kişilik gelişim kuramları (Freud, Erikson…..)
3- -Bilişsel Gelişim Kuramları (Piaget, Bruner. Vygotsky…..)
4- -Ahlak Gelişim Kuramları (Kohlberg, Gilligan……)
5- -Öğrenme Kuramları (Davranışçı Çağrışım Kuramları, )
6- -Öğrenme Kuramları (Bilişsel Ağırlıklı Davranışçı Öğrenme Kuramları)
7- -Öğrenme Kuramları (Nörofizyolojik öğrenme kuramları ….. )
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gelişim kuramlarına göre çocuğu değerlendirebilme.
2- Öğrenim kuramlarına göre çocuğu değerlendirebilme
3- Gelişim ve öğrenme kuramlarının hemşirelikte kullanımını açıklayabilme
4- Gelişim ve öğrenme kuramlarına göre aileyi değerlendirebilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik ve gelişim teorilerini kullanma bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.
3- Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.
4- Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme
5- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
7- Farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
8- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Güncel süreli yayınlar ve kitaplar
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar