Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EXPERIMENTAL SOIL MECHANICS |
Üçüncü düzey |
CE 523 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ZÜLKÜF KAYA, YRD.DOÇ. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Şevket Aslan
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, sunum, ödev, proje.
|
Dersin amacı
|
Zemin mekaniği dersi kapsamında öğrenciye verilen zemin mekaniğinin kavramlarını daha iyi anlamasına yardımcı olmak. Standartlara göre bütün zemin mekaniğinin temel deneylerini uygulamalı olarak yapmak. Deneysel verileri analiz etmek ve yorumlamak. Elde edilen bulgulara göre rapor hazırlamak ve zemin numunelerinin mühendislik özelliklerini anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere, zemin mekaniği deneylerinin teorilerini ve deney uygulamaları hakkında bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
|
1- |
Giriş: Temel Tanımlar
|
2- |
Zemin Numuneleri, Laboratuvar Raporu
|
3- |
Su muhtevası, Likit Limit, Plastik Limit ve Rötre Limiti.
|
4- |
Dane Çapı Dağılımı Analizi (Elek Analizi ve Hidrometre).
|
5- |
Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini.
|
6- |
Kompaksiyon Deneyi (Standart ve Modifiye Proktor Deneyi).
|
7- |
Kaliforniya Taşıma Oranı (CBR) Deneyi (Yaş ve Kuru CBR Deneyleri)
|
8- |
Permeabilite Deneyleri (Sabit ve Düşen Seviyeli Permeabilite Deneyleri).
|
9- |
Konsolidasyon Deneyi
|
10- |
Serbest Basınç Deneyi
|
11- |
Üç eksenli Basınç Deneyleri (Drenajlı ve drenajsız-CU-CD-UU Deneyleri).
|
12- |
Kesme Kutusu Deneyi.
|
13- |
Deneylerin Temel Mühendisliğindeki Uygulamaları-I
|
14- |
Deneylerin Temel Mühendisliğindeki Uygulamaları-II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deney tasarlama, deney yapma becerisi, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
4- |
Deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
5- |
Deneylerin hangi alanlarda kullanılabileceğinin öğrenilmesi
|
6- |
Deney standartlarını uygulayabilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
5
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Experimental Soil Mechanics, Jean-Pierre Bardet
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lecture Notes
|
|