Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA NAZLI ÖZSOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Mühendislik malzemelerinin temel özelliklerini ve Atomik boyutta malzeme özelliklerini tanıtmak, Malzemelerde fiziksel, metallurjik ve mekanik ilişkileri tanıtmak kavratmak, Malzeme test yöntemlerini ve elde edilecek verilerin anlamını kavratmak. Malzeme seçimi ile ilgili temel esasları kavratmak.Genel imalat Yömtemlerinin prensiplerinin öğretilmesi .
|
Dersin tanımı
|
Malzemelerin tarihsel süreci ve genel sınıflandırmaları, Atomik yapı ve atomlar arası bağlar, Katılarda kristal yapıları, Kristal yapı kusurları, Malzemelerin deformasyon davranışları, Faz diyagramları, Alaşım yapıları, Demir-sementit denge diyagramı, Isıl işlemler, Mekanik testler, Elektriksel, manyetik, ısıl ve optik özellikler.Genel imalat Yömtemlerinin prensipleri
|
1- |
Malzeme Bilimi ve Mühendislik Alanlarını Tanıtmak
Malzemeleri Sınıflandırmak
|
2- |
Malzemelerin Sınıflandırılması
|
3- |
Malzemelerin Atomik Yapısı,Atomik Bağlar
|
4- |
Atomik ve İyonik Düzenler
|
5- |
Atomik ve İyonik Dizilimler ,Düzlemlerde Hatalar ,Malzemelerin Deformasyonu ,Soğuk İşlem ,Sıcak İşlem
|
6- |
Alaşımların Yapısı
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Faz Diyagramları,Demir Karbon Alaşım Sistemleri
|
9- |
Malzeme Muayenesi ,Tahribatsız Malzeme Muayenesi Yöntemleri
|
10- |
Metallerin KorozyonuÇeliklerin Isıl İşlemi
|
11- |
İmalat Yöntemleri ,İmalata Giriş
|
12- |
Döküm Yöntemleri
|
13- |
Platik Şekil Verme Yöntemleri
|
14- |
Birleştirme Yöntemleri ,Talaşlı İmalat Yöntemleri
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İmalatta kullanılan malzeme türlerini ve özelliklerini tanıma
|
2- |
İmalat teknolojilerini tanır ve herhangi bir ürün için uygun iamalat yöntemini belirler
|
3- |
Döküm tekniklerini tanır ve ürüne uygun döküm tekniğinin seçimini yapabilir.
|
4- |
Kaynakla birleştirme tekniğinin temel esaslarını ve uygulama teknolojilerini tanır
|
5- |
Plastik şekil verme işleminin temel prensibini anlar ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Talaşlı imalatın temel prensiplerini öğrenir ve temel talaşlı imalat teknolojilerini tanır
|
7- |
Geleneksel imalat yöntemleri dışında kalan özel parçalar ve geometriler için kullanılan özel imalat yöntemlerini ve bu yöntemlerin temel prensiplerini tanır
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri (Prof. Dr. Muammer Gavas, Prof. Dr. Mustafa Yaşar, Doç. Dr. Mustafa Aydın, Doç. Dr. Yahya Altunpak)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
|
|