Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
Üçüncü düzey |
DPR 811 |
Zorunlu |
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. B. Arzu Alkan, Prof. Dr. Cem Gürgan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencisine hazırlamakta olduğu tez çalışmasıyla ilgili temel bilgiler vermektir
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin tez çalışmasına yönelik konularda bilgilendirilmesi
|
1- |
Literatür tarama
|
2- |
Literatür tarama
|
3- |
Literatür tarama
|
4- |
Literatür tarama
|
5- |
Tez konusu hakkında temel bilgiler
|
6- |
Tez konusu hakkında temel bilgiler
|
7- |
Tez konusu hakkında temel bilgiler
|
8- |
Tez konusu hakkında temel bilgiler
|
9- |
Tez konusu hakkında temel bilgiler
|
10- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
11- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
12- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
13- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
14- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
15- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
16- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
17- |
Tez verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasına dair temel bilgiler
|
18- |
Doktora öğrencisinin tez yazımı hakkında bilgilendirilmesi
|
19- |
Doktora öğrencisinin tez yazımı hakkında bilgilendirilmesi
|
20- |
Doktora öğrencisinin tez yazımı hakkında bilgilendirilmesi
|
1- |
Hipotez oluşturur
|
2- |
Literatür taraması yapar
|
3- |
Literatür taraması sonuçlarını analiz eder
|
4- |
Literatür taraması sonuçlarını yorumlar
|
5- |
Araştırma projesi yazar
|
6- |
Tez çalışması sonuçlarını literatüre göre yorumlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
32
|
1
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
32
|
9
|
288
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
28
|
5
|
140
|
Arazi çalışması
|
28
|
5
|
140
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
624
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tez konusu ile ilgili kaynaklar ve yayınlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|