Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEYKEL RESTORASYONU |
Birinci düzey |
HEYU303 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Uygulama
|
Dersin amacı
|
Farklı dönem ve toplumlara ait heykel, taş eserler, mozaik, seramik, rölyef, büst gibi farklı malzemelerden yapılan eserleri çağdaş restorasyon kriterleri ölçüsünde restore etmek ve taş uygulamalarla kopyalarını uygulamak.
|
Dersin tanımı
|
Geçmişten günümüze taş restorasyon hakkında bilgi verip. taş uygulama tekniği kazandırmak.
|
1- |
Dersin tanımını yaparak ders kapsamında kullanılacak aletler hakkında bilgi vererek, malzeme türlerine göre oksitlenmeyi ve bozulmayı örnekleriyle anlatma.
|
2- |
Restorasyonla ilgili kitaplar hakkında bilgi vererek, içerikleri üzerinde konuşarak ,teorik bilgilerle uygulama kısmının alt yapısını oluşturmak
|
3- |
Mimari yapının unsurları hakkında bilgi vererek heykel mimari ilişkisi üzerinde durarak, kopyalama aletleri hakkında bilgi vererek ölçeklendirmeyi göstermek.
|
4- |
mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 30x30x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına başlamak.
|
5- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
|
6- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak. Sonuçlandırıp yarısına zımpara atıp yarısını keski iziyle bırakmak.
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
sütun kaidesini içinde yer alan iç bükey daire çalışmasına başlama.
|
9- |
sütun kaidesini içinde yer alan iç bükey daire çalışmasına devam etme
|
10- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
|
11- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
|
12- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak.
|
13- |
Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına başlamak.
|
14- |
Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına devam etme.
|
15- |
Mimari yapılarda kullanılan sütunların kaidesini oluşturmak için ön hazırlık yapmak, 40x40x10cm taştan ölçülü alarak disk çalışmasına devam etme.
|
16- |
Pergel, gönye, cetvel, kumpas, açı ölçer gibi teknik alet aletleri kullanarak azami 5mm hata payı ile planlı diski oluşturmak. Sonuçlandırıp yarısına zımpara atıp yarısını keski iziyle bırakmak.
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mimari restorasyon hakkında teorik bilgi kazanımı oluşturma.
|
2- |
Taş çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi edinme ve Restorasyonda kullanılan malzemeli tanıma
|
3- |
Mimari yapılarda kullanılan ölçüm aletlerini tanıyarak kullanma yetisine sahip olma
|
4- |
Teknik aletleri kullanarak kopyalama ve uygulama tekniğini geliştirmek.
|
5- |
Eksik parçası bulunan taş eserlerde restorasyon kriterlerini öğrenme.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
4
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayıncılık, İstanbul, Küçükkaya, A. G., 2004, Yapı Taşlarının Tahrip Nedenleri, Bozulma Şekilleri ve Restorasyon Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul
|
|