Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YEREL YÖNETİMLER |
Birinci düzey |
F-SKY301 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Yönetimin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilen yerel yönetimlerin, ortaya çıkış felsefesini, dayandığı temel değerleri tarihsel gelişim sürecinde incelemek; yerel yönetimlerin varlık nedenlerini; yerel yönetimler özerklik şartını, demokrasi ve yerel yönetimler ilişkisini irdelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Yerel Yönetimler dersi, temel bir Kamu Yönetimi dersi olup, dersin amacı öğrencilere yerel yönetim felsefesi, yerel yönetimlere ilişkin mevzuat konusunda bilgi ve beceri sağlamaktadır. Ders, müzakereci demokrasinin temel kurumsal yapılanması olan il özel idareleri, belediyeler ve köyler olarak tanımlanan yerel yönetim birimlerinin ve bağlantılı kuruluşların örgütsel yapısı ve yerel halk ile hizmet ilişkilerini analizine dayanmaktadır.
|
1- |
Yerel yönetim kavramı ve yerel yönetimlerin türleri
|
2- |
Yerel yönetimlerin ortaya çıkışının tarihsel süreci
|
3- |
Yerel yönetimlerin dayandığı değerler ve özerklik kavramı
|
4- |
Türkiye Cumhuriyeti Anayasalarında yerel yönetimler
|
5- |
Belediye
|
6- |
İl Özel İdaresi
|
7- |
Büyükşehir belediyesi ve köyler
|
8- |
vize sınavı
|
9- |
Yönetimler arası görev paylaşımında yönetsel ve geleneksel kriterler
|
10- |
Optimum hizmete alanın belirlenemsi
|
11- |
Yönetimler arasında gelir paylaşımı
|
12- |
Gelir paylaşımı yöntemleri
|
13- |
Yerel yönetimlerin gelirleri, transferler, borçlanmalar ve diğer gelirler
|
14- |
yerel yönetimlerin gelirleri
|
15- |
Örnek ülke incelemeleri
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel olarak yerel yönetim kavramını açıklar.
|
2- |
Merkezi ve yerel yönetimler arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
|
3- |
Merkezi yönetimle yerel yönetimler arasındaki ilişkilerin idari, siyasi ve mali boyutlarını çözer.
|
4- |
Yerel yönetimlerin bugünkü konumlarına geldikleri tarihi süreci analiz eder.
|
5- |
Yerinden yönetimin ilkelerini listeler.
|
6- |
Yerel yönetimlerde yönetişim uygulamaları ve örnekler konusunu açıklar.
|
7- |
Yerel yönetimlerin teşkilat yapısı ve görevlerini açıklar.
|
8- |
Yerel yönetimlerin mali yapılarını analiz eder.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ramazan Şengül, 2013, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ruşen Keleş (2009), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Y., İstanbul
Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Y., Ankara
|
|