Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > YEREL YÖNETİMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEREL YÖNETİMLER Birinci düzey F-SKY301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Yönetimin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilen yerel yönetimlerin, ortaya çıkış felsefesini, dayandığı temel değerleri tarihsel gelişim sürecinde incelemek; yerel yönetimlerin varlık nedenlerini; yerel yönetimler özerklik şartını, demokrasi ve yerel yönetimler ilişkisini irdelemektir.
Dersin tanımı Yerel Yönetimler dersi, temel bir Kamu Yönetimi dersi olup, dersin amacı öğrencilere yerel yönetim felsefesi, yerel yönetimlere ilişkin mevzuat konusunda bilgi ve beceri sağlamaktadır. Ders, müzakereci demokrasinin temel kurumsal yapılanması olan il özel idareleri, belediyeler ve köyler olarak tanımlanan yerel yönetim birimlerinin ve bağlantılı kuruluşların örgütsel yapısı ve yerel halk ile hizmet ilişkilerini analizine dayanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Yerel yönetim kavramı ve yerel yönetimlerin türleri
2- Yerel yönetimlerin ortaya çıkışının tarihsel süreci
3- Yerel yönetimlerin dayandığı değerler ve özerklik kavramı
4- Türkiye Cumhuriyeti Anayasalarında yerel yönetimler
5- Belediye
6- İl Özel İdaresi
7- Büyükşehir belediyesi ve köyler
8- vize sınavı
9- Yönetimler arası görev paylaşımında yönetsel ve geleneksel kriterler
10- Optimum hizmete alanın belirlenemsi
11- Yönetimler arasında gelir paylaşımı
12- Gelir paylaşımı yöntemleri
13- Yerel yönetimlerin gelirleri, transferler, borçlanmalar ve diğer gelirler
14- yerel yönetimlerin gelirleri
15- Örnek ülke incelemeleri
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel olarak yerel yönetim kavramını açıklar.
2- Merkezi ve yerel yönetimler arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
3- Merkezi yönetimle yerel yönetimler arasındaki ilişkilerin idari, siyasi ve mali boyutlarını çözer.
4- Yerel yönetimlerin bugünkü konumlarına geldikleri tarihi süreci analiz eder.
5- Yerinden yönetimin ilkelerini listeler.
6- Yerel yönetimlerde yönetişim uygulamaları ve örnekler konusunu açıklar.
7- Yerel yönetimlerin teşkilat yapısı ve görevlerini açıklar.
8- Yerel yönetimlerin mali yapılarını analiz eder.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ramazan Şengül, 2013, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
Yardımcı Kaynaklar Ruşen Keleş (2009), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Y., İstanbul Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Y., Ankara

Ders ile ilgili dosyalar