Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > YAPICI GAZETECİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPICI GAZETECİLİK Birinci düzey UGAZ 461 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Fikret Yazıcı Arş. Gör. Feyza Çevik
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Feyza Çevik
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Günümüzde oldukça yeni bir alan olarak karşımıza çıkan yapıcı gazetecilik hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve uygulamalı haber örnekleri ile öğrencilerin bilinçlenmesi ve farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Yapıcı gazeteciliğin tanımı ve kavramsal anlamından yola çıkarak tüm özelliklerini ve yapısını çeşitli örnekler ile destekleyerek öğrencilerin bu gazetecilik türünü her yönü ile öğrenmesini, anlamasını ve anlamlandırmasını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Yapıcı gazetecilik nedir?
2- Yapıcı gazeteciliğin kavramsal tarihi ve tanımlamaları nelerdir?
3- Medya ve Gazetecilik Açısından Yapıcı Gazetecilik
4- Haber ve Habercilik Pratikleri Açısından Yapıcı Gazetecilik
5- Pozitif Psikoloji ile Yapıcı Gazetecilik Arasındaki İlişki
6- Yapıcı Gazetecilik ile Diğer Gazetecilik Türleri Arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar
7- Vize Öncesi Genel Tekrar
8- Vize Sınavı
9- Yapıcı Gazetecilik Teorileri ve Teorisyenleri I
10- Yapıcı Gazetecilik Teorileri ve Teorisyenleri II
11- Yapıcı Gazeteciliğin Yurt Dışı Uygulama Alanları
12- Yapıcı Gazeteciliğin Yurt İçi Uygulama Alanları
13- Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
14- Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
15- Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
16- Final Öncesi Genel Tekrar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler yapıcı gazeteciliğin ne olduğunu öğrenir.
2- Öğrenciler yapıcı gazetecilik türüne ait bir haber ile farklı bir gazetecilik türüne ait haber karşılaştırmasını yapar.
3- Öğrenciler yapıcı bir haber oluşturmanın önemini ve özelliklerini, yapısını derinlemesine öğrenir.
4- Öğrenciler yapıcı bir haberin nasıl yazıldığını, nelerden oluştuğunu öğrenir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Budak, E. (2022). Haberciliğin Odak Noktası Yapıcı Gazetecilik ile Değişiyor mu?. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (8), 248-267. Davulcu, E. (2024). İklim Değişikliğinin Yapıcı Gazetecilik Yolu ile Aktarımı: Perspective Daily Üzerine İnceleme. Journal of Academic Social Science Studies, 17(99).

Ders ile ilgili dosyalar