Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ADVANCED MOLECULAR GENETICS |
Üçüncü düzey |
BIOL 618 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Undergraduate level Genetics Course
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
2 hours of lecture. Course related topics will be furnished from the www resources and additional ppt lecture notes hand out to the student before the upcoming lecture topics. Additionally, documentary lecture materials presented in class environment are discussed in related topics. After completing the subject, homework problems are assigned to each student. A week from the following the lecture, students are allowed to discuss the homework and they are encouraged to propose practical approaches in case related topics.
|
Dersin amacı
|
The course presents an advance level of prokaryotic and eukaryotic molecular genetics with a comparative and unifying approach. Tecnical and theoritical problems which are faced by the sutudents during their reading and experimantal desinning are disscussed in the calss environmant. Recent findings and new techniques used in molecular genetics and their applications. This course provides students an opportunity to explore the relationships between biology and computer application of molecular genetics.
|
Dersin tanımı
|
Lectures cover an advanced overview of central dogma (DNA replication, transcription and translation) examples from bacteria, yeasts, plant and humans are covered. Structure of operons, and higher level of regulations; regulaons and quorum sensing, vertical and horizontal gene distributions and their role in genetic rearrangements, applied techniques of genetic engineering; manipulation of DNA and RNA. Advances at the molecular level in the areas of aging, gene therapy oncogenes, transposons, hybridoma technology and polymorphism analysis are also included. Screening diseases by genetic engineering techniques. Additionally, computer study is included to search and compare the sequence of nucleotides and amino acids sequences.
|
1- |
Genome organization in prokaryotes and eukaryotes; replicons
|
2- |
DNA; replication
|
3- |
Transcription
|
4- |
nterpreting the genetic code
|
5- |
Translation and protein localization
|
6- |
DNA repair mechanisms
|
7- |
Recombination
|
8- |
MID-TERM EXAM
|
9- |
Mutation
|
10- |
Regulation of transcription
|
11- |
Transposons and IS elements
|
12- |
Mapping
|
13- |
Cloning and complementation analysis
|
14- |
Oncogenes and cancer
|
15- |
Final Exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
-
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
14
|
28
|
Ödevler
|
1
|
16
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
16
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
24
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Following books are recommended. 1)Klug, W. S., and Cummings, M. R., Concept of Genetics, 6th ed., Prentice Hall, USA, 2008; 6. baskıdan çeviri). Çeviri editörü Öner, C., Genetik; kavramlar Palme Yayıncılık, Ankara, 2009. 2)Leving, B. Genes IX, 9th add., Oxford University Press, Oxford, UK, 2008. 3)Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., and Peter Walter, P. Molecular Biology of the Cell, 4th ed. 2002. Garland Science, New York, USA, 2002. 4)Roberts, G. Prokaryotic Genetics (Lecture notes), University of Wisconsin-Madison, 1993.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Relevant articles will be assigned for discussion
|
|