Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HACER HANDAN ALTINOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HACER HANDAN ALTINOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tahıl, endüstri bitkisi, baklagil ve yem bitkilerinde önemli fungal hastalıkların ekonomik önemleri, biyolojileri, ekolojileri ve kontrol yöntemleri hakkında bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Ülkemizde tahıl, endüstri bitkisi, baklagil ve yem bitkilerinde ekonomik olarak önemli fungal hastalıklar ve kotrol yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
1- |
Tahıllarda Pas Hastalıkları (Sarı Pas, Kahverengi Pas, Kara Pas), Tahıl Küllemesi hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalığın belirtileri, biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
2- |
Buğdayda Septoria Yaprak Leke, Rastık, Sürme, Çökerten, Çavdar Mahmuzu hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojileri ve hastalıkla mücadele yöntemleri
|
3- |
Arpa Ağ Leke, Yaprak Leke, Yaprak Çizgili Leke, Kök Boğazı Çürüklüğü hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojileri ve bu hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
4- |
Mısırda Kök ve Kök Boğazı Hastalıkları, Rastık, Pas Hastalıkları, Ekonomik Önemi ve Yayılışı, Hastalık Belirtileri, Biyolojileri ve Bu Hastalıklarla Mücadele Yöntemleri
|
5- |
Pamukta Fide Çürüklüğü, Rhizoctonia, Pas ve Verticillium Solgunluğu hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojileri ve bu hastalıkla mücadele yöntemleri.
|
6- |
Yerfıstığında Cercospora Yaprak Leke, Kök Boğazı Çürüklüğü, Beyaz Çürüklük, Erken Yanıklık, Rhizoctonia Kök Boğazı Yanıklığı ve Pas Hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
7- |
Ayçiçeğinde Mildiyö, Pas, Beyaz Çürüklük, Rhizoctonia, Verticillum Solgunluk hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
8- |
Pancarda Cercospora Yaprak Leke, Çökerten, Külleme, Beyaz Çürüklük, Yaş Çürüklük, Ramularia Yaprak Leke Hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, ve hastalıklarla mücadele yöntemleri.
|
9- |
Pancarda Phoma Yaprak Leke, Rhizoctonia Kök Çürüklüğü, Verticillium ve Fusarium Solgunluğu, Alternaria Yaprak Leke hastalıklarının ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri, biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
10- |
Soya Fasülyesinde Beyaz Çürüklük, Cercospora Yaprak Leke, Pas, Antraknoz, Fusarium ve Verticillium Solgunluğu hastalıkları ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri,biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
11- |
Çeltikte Yanıklık, Gövde Çürüklüğü, Hastalıkları ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri, biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri
|
12- |
Tütün Mildiyösü, Çökerten, Külleme, Siyah Kök Çürüklüğü hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, biyolojisi ve hastalıkla mücadele yöntemleri
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarla bitkilerinde fungal hastalık etmenlerini tanır
|
2- |
Fungal etmenler bitkilerde oluşturduğu simptomları bilir ve biribirinden ayırt eder
|
3- |
Fungal etmenlerin biyolojilerini,yayılışını bilir
|
4- |
Hastalığın ekonomik önemini ve yayılma koşullarını bilir
|
5- |
Fungal hastalıklara karşı mücadele yöntemlerini bilir
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
|
|
3- |
Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
|
|
5- |
Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
|
|
6- |
Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
|
|
7- |
Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
|
|
8- |
Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
|
|
9- |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
|
|
10- |
Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
|
|
11- |
Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
|
|
12- |
Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
|
|
13- |
Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
|
|
14- |
Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
|
15- |
Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
|
|
16- |
Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
|
|
17- |
Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
|
|
18- |
Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
5
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
2
|
14
|
Arazi çalışması
|
1
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kurt, Ş. 2012 Bitki Fungal Hastalıkları. MKU ziraat Fakültesi, Hatay
|
Yardımcı Kaynaklar
|
AGRIOS,G.N..,2005. Plant Pathology,Elsevier Academic Press
Tarla bitkilerine ait compendiumlar
|
|