Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mehmet Sıdkı İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kontrol ve kalite iyileştirme için istatistiksel metotların kullanımıyla ilgili prensiplerin öğrenilmesi ve bu prensiplerin uygulanması için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kalite kontrol ve kalite iyileştirmede istatistiksel metotlar ve bunların kullanımlarıyla ilgilidir. Bu ders kapsamında; İstatistiksel Proses Kontrol (İPK), 7 Temel Teknik, Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri, Özellikler için Kontrol Çizelgeleri, Proses Yeterlik Analizi, Deney Tasarımı ve Kabul Örneklemesi konuları ele alınacaktır.
|
1- |
Modern İş Ortamında Kalite Geliştirme
|
2- |
İstatistiksel Proses Kontrol (İPK)
|
3- |
7 Temel Teknik
|
4- |
Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri - 1
|
5- |
Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri - 2
|
6- |
Özellikler için Kontrol Çizelgeleri - 1
|
7- |
Özellikler için Kontrol Çizelgeleri - 2
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Süreç Yeterlilik Analizi
|
10- |
İstatistiksel Süreç İzleme ve Kontrol Teknikleri
|
11- |
Deney Tasarımı
|
12- |
Kabul Örneklemesi
|
13- |
6 Sigma - DMAIC
|
14- |
Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kalite, kalite boyutları ve modern kalite iyileştirme metotlarını tanımlayabilmek ve tartışabilmek.
|
2- |
Kaliteyi kontrol etme ve iyileştirmede değişkenlik ve istatistiksel metotların oynadığı rolü kavramak ve tartışabilmek.
|
3- |
Kalite ve verimlilik ilişkisini açıklayabilmek.
|
4- |
7 Temel Kalite tekniğini kullanabilmek, Değişkenler ve Özellikler için Kontrol Çizelgelerini hazırlayabilmek ve yorumlayabilmek.
|
5- |
Süreç yeterlilik analizlerini yapabilmek.
|
6- |
Kabul örneklemesi yapabilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
1
|
11
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
16
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
36
|
36
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Douglas C. Montgomery, Introduction to Statistical Quality Control, Fifth Edition, NJ:John Wiley & Sons, Inc., 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|