Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLÜ Üçüncü düzey İŞL 528 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Sıdkı İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kontrol ve kalite iyileştirme için istatistiksel metotların kullanımıyla ilgili prensiplerin öğrenilmesi ve bu prensiplerin uygulanması için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders kalite kontrol ve kalite iyileştirmede istatistiksel metotlar ve bunların kullanımlarıyla ilgilidir. Bu ders kapsamında; İstatistiksel Proses Kontrol (İPK), 7 Temel Teknik, Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri, Özellikler için Kontrol Çizelgeleri, Proses Yeterlik Analizi, Deney Tasarımı ve Kabul Örneklemesi konuları ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Modern İş Ortamında Kalite Geliştirme
2- İstatistiksel Proses Kontrol (İPK)
3- 7 Temel Teknik
4- Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri - 1
5- Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri - 2
6- Özellikler için Kontrol Çizelgeleri - 1
7- Özellikler için Kontrol Çizelgeleri - 2
8- Ara Sınav
9- Süreç Yeterlilik Analizi
10- İstatistiksel Süreç İzleme ve Kontrol Teknikleri
11- Deney Tasarımı
12- Kabul Örneklemesi
13- 6 Sigma - DMAIC
14- Proje Sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kalite, kalite boyutları ve modern kalite iyileştirme metotlarını tanımlayabilmek ve tartışabilmek.
2- Kaliteyi kontrol etme ve iyileştirmede değişkenlik ve istatistiksel metotların oynadığı rolü kavramak ve tartışabilmek.
3- Kalite ve verimlilik ilişkisini açıklayabilmek.
4- 7 Temel Kalite tekniğini kullanabilmek, Değişkenler ve Özellikler için Kontrol Çizelgelerini hazırlayabilmek ve yorumlayabilmek.
5- Süreç yeterlilik analizlerini yapabilmek.
6- Kabul örneklemesi yapabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 1 11
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 36 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Douglas C. Montgomery, Introduction to Statistical Quality Control, Fifth Edition, NJ:John Wiley & Sons, Inc., 2005.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar