Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İMALAT İŞLEMLERİ |
Birinci düzey |
MEM 310 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AFŞIN ALPER CERİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Abdullah GÖÇER
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Döküm teknikleri olarak, kuma döküm, kalıp kumları, model ve maça hazırlanması, kalıplama tekniği, metal kalıba döküm, döküm hataları, ergitme vasıtaları ;kaynak yöntemlerinden ,oksi asetilen kaynağı, ark kaynakları, tozaltı kaynağı, gazaltı kaynağı, kaynak hataları; şekil değiştirme esasları için, serbest dövme ve basma, kalıpta dövme ve basma, ekstrüzyon, haddeleme, tel çekme ve talaş kaldırma usullerinin, mühendislik, mühendislik etiği, öğrenme ve yaratıcı düşünce ,çeşitli mühendislik kavramlarının ve sistemleri kapsamında incelenmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Genel imalat proseslerinin uygulanması.
|
1- |
Döküm bilgisi
|
2- |
Sıvılaşma-katılaşma, Model ve maça hazırlanması
|
3- |
Kalıplama tekniği, Kalıp kumları
|
4- |
Dökme parçalarının konstrüksiyonu
|
5- |
Ergitme vasıtaları
|
6- |
Plastik şekil verme, Şekil değiştirme esasları
|
7- |
Plastik şekil verme, Şekil değiştirme esasları
|
8- |
Serbest dövme ve basma vasıtaları
|
9- |
Serbest dövme ve basma vasıtaları
|
10- |
Kalıpta dövme ve basma, Ekstrüzyon
|
11- |
Haddeleme. Boru imalatı, Tel çekme
|
12- |
Birleştirme usulleri, Perçinle birleştirme, Yapıştırma yoluyla birleştirme
|
13- |
Lehim. Kaynak, Oksi asetilen kaynağı, Ark kaynakları, Tozaltı kaynağı, Gazaltı kaynağı
|
14- |
Takım tezgahları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
|
3- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
|
4- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
|
5- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
|
6- |
Bireysel çalışma becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|