Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > EĞİTİMDE İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ İkinci düzey EGB 518 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İnsan Kaynaklarının eğitim ve geliştirilmesi süreçlerini örgütsel ve ulusal düzeylerde incelemek, eğitim programları ve nitelikli işgücü ihtiyacı arasındaki ilişkileri değerlendirebilme.
Dersin tanımı --

Dersin içeriği
1- İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme İşlevi
2- Eğitim Yöntemleri
3- Eğitim İhtiyacının Analizi
4- Eğitim Programlarının Uygulanması ve Değerlendirilmesi
5- Öğrenen Örgütler ve İK Geliştirilmesi
6- Performans Değerlendirme ve İK Geliştirilmesi Yetenek Yönetimi ve İK Geliştirilmesi
7- İK Geliştirilmesi ve Personeli Güçlendirme
8- Yarıyıl İçi Sınavı
9- İşgücü geliştirme kavramı, işsizlik ve işgücünün niteliği ilişkisinin analizi
10- İşgücü planlaması ve işgücü geliştirme ilişkisi
11- Mesleki ve Teknik Eğitim ve İşgücü geliştirme ilişkisi
12- İşgücü geliştirmede ülke örnekleri: Almanya ve İrlanda
13- İşgücü geliştirmede ülke örnekleri: Belçika, Rosetta Planı VE Çin
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim ve geliştirme olgularını ayırt edebilme.
2- Eğitim ihtiyacını analiz etme yöntemlerini öğrenebilme.
3- Eğitim yöntemlerini öğrenebilme.
4- Eğitim programı hazırlamayı öğrenebilme.
5- Ulusal işgücünü nitelik ve nicelik olarak inceleyebilme.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Canan Çetin, İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Beta Yayınları, İstanbul, 2009. Müberra Yüksel, İnsan Kaynakları Çağında İşletmelerde Eğitim Yönetimi, Türkmen Kitabevi, 2009. Etem Levent, Türkiye de İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Eğitim Planlaması, Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders ile ilgili dosyalar