Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İnsan Kaynaklarının eğitim ve geliştirilmesi süreçlerini örgütsel ve ulusal düzeylerde incelemek, eğitim programları ve nitelikli işgücü ihtiyacı arasındaki ilişkileri değerlendirebilme.
|
Dersin tanımı
|
--
|
1- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme İşlevi
|
2- |
Eğitim Yöntemleri
|
3- |
Eğitim İhtiyacının Analizi
|
4- |
Eğitim Programlarının Uygulanması ve Değerlendirilmesi
|
5- |
Öğrenen Örgütler ve İK Geliştirilmesi
|
6- |
Performans Değerlendirme ve İK Geliştirilmesi Yetenek Yönetimi ve İK Geliştirilmesi
|
7- |
İK Geliştirilmesi ve Personeli Güçlendirme
|
8- |
Yarıyıl İçi Sınavı
|
9- |
İşgücü geliştirme kavramı, işsizlik ve işgücünün niteliği ilişkisinin analizi
|
10- |
İşgücü planlaması ve işgücü geliştirme ilişkisi
|
11- |
Mesleki ve Teknik Eğitim ve İşgücü geliştirme ilişkisi
|
12- |
İşgücü geliştirmede ülke örnekleri: Almanya ve İrlanda
|
13- |
İşgücü geliştirmede ülke örnekleri: Belçika, Rosetta Planı VE Çin
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim ve geliştirme olgularını ayırt edebilme.
|
2- |
Eğitim ihtiyacını analiz etme yöntemlerini öğrenebilme.
|
3- |
Eğitim yöntemlerini öğrenebilme.
|
4- |
Eğitim programı hazırlamayı öğrenebilme.
|
5- |
Ulusal işgücünü nitelik ve nicelik olarak inceleyebilme.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Canan Çetin, İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Beta Yayınları, İstanbul, 2009.
Müberra Yüksel, İnsan Kaynakları Çağında İşletmelerde Eğitim Yönetimi, Türkmen Kitabevi, 2009.
Etem Levent, Türkiye de İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Eğitim Planlaması, Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|