Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPRAK İŞLEME MEKANİĞİ |
Üçüncü düzey |
BSM619 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri, Ödev ve Proje Çalışmaları
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere toprak işlemede temel faktör olan toprağın fiziksel özelliklerini toprak - alet mekaniği ile birlikte vermektir. Öğrenci toprağın fiziksel özelliklerini kavradıktan sonra topraktaki gerilmeleri Mohr gerilme dariresinde öğrenecektir. Toprağın toprak işleme aletleri ile kesilmesinin mekaniğini görecek öğrenci aynı zamanda topraktaki sıkışma etkilerini de görecektir. Son olarak toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesini öğrenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Toprak fiziksel özelliklerinin belirlenmesi, toprak sınıflandırmasına bağlı olarak oluşan toprak gerilmeleri ve bunların belirlenmesi, toprak işlemede kesilme, kabartma, parçalama ve karıştırma işlemlerine ait mekanik özelliklerin saptanması, Toprak sıkışmasının tanımı ve buna etki eden faktörlerin belirlenmesi, toprak işleme aletlerinin çeki kuvvetlerini tahminleme modelleri
|
1- |
Toprak mekaniğine GİRİŞ
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Soil Cutting & Tillage, McKyes 2. Agricultural Machines, Theory and Construction. 1972. H. Bernacki, J. Haman, Cz. Kanafojski. Warsaw, Poland,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
|
2- |
Toprağın fiziksel özellikleri 1
|
3- |
Toprağın fiziksel özellikleri 2
|
4- |
Toprak sınıflandırması
|
5- |
Toprak fiziksel özelliklerini ölçüm metodları -1
|
6- |
Toprak fiziksel özelliklerini ölçüm metodları -2
|
7- |
Toprakta gerilmeler – Mohr Gerilme Dairesi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Toprağın kesilmesi- Düz bıçak
|
10- |
Toprağın kesilmesi-eğik bıçak
|
11- |
Toprak Mukavemeti
|
12- |
Toprak Mukavemeti ölçüm metodları
|
13- |
Toprak sıkışması
|
14- |
Toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesi
|
15- |
Toprak işleme aletlerinin çeki kuvveti tahminlenmesi- Farklı Modeller
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toprak işleme sistemlerinde “Toprak Mekaniği”nin önemini öğrenme
|
2- |
Toprak gerilmelerini kavrama (Mohr Gerilme Dairesi)
|
3- |
Toprağın kesilmesinin mekaniğini öğrenme
|
4- |
Toprakta aletlerin yaptığı sıkışma
|
5- |
Toprak işleme aletlerinin çeki kuvvetinin tahminlenmesini öğrenme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
8
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Soil Cutting & Tillage, McKyes 2. Agricultural Machines, Theory and Construction. 1972. H. Bernacki, J. Haman, Cz. Kanafojski. Warsaw, Poland,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Korumalı Toprak İşleme, Tarım Bakanlığı Yayınları
|
|