Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > TÜRK DİLİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ II Birinci düzey GK 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN DR. EROL AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, online, anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
Dersin amacı Sözlü anlatım becerisi kazandırılma; okuma, dinleme, konuşma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Sözlü anlatım becerisini kazandırma

Dersin içeriği
1- Konuşma Nedir?, Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
2- Türkçe’nin Doğru Telâffuzunda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
3- Ses Değerinin Yükseltilmesi İçin Yapılması Gereken Uygulamalar,
4- Diksiyon Alıştırmaları,
5- Konuşma Bozuklukları ve Giderilmesi,
6- Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar,
7- Konuşma Türleri
8- Konuşma Türleri
9- Dinleme
10- Şiir Okuma Teknikleri,
11- Tartışma (Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum, Konferans),
12- İletişim ve Anlama, Okuma, Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünce,
13- Etkili Dinleme, Not Alma Yöntem ve Teknikleri,
14- Sese Dayalı Dil Yanlışlar
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sözlü anlatım becerisini bilir
2- Okuma becerilerinin geliştir ve kavrar
3- Dinleme becerilerinin geliştir ve açıklar
4- Konuşma ve anlama becerilerinin geliştir ve örnek verir.
5- Konuşma türlerini bilir.
6- Tartışma türlerini bilir.
7- Sese dayalı dil yanlışlarını bilir.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yakıcı, Ali- Yücel, Mustafa- Doğan, Mehmet- Yelok, Veli Savaş; Üniversiteler İçin Türkçe II Sözlü Anlatım, (Editör: Veli Savaş YELOK), Bilge Yayınları, Ankara, 2005.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar