Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (y.l.) > BÖCEK MORFOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÖCEK MORFOLOJİSİ İkinci düzey ZBK 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe, ingilizce
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MAHMUT ALPER ALTINOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MAHMUT ALPER ALTINOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Böceklerin iç ve dış morfoloji ve anatomik yapılarının öğretilmesini içerir.
Dersin tanımı Böcekler, morfolojik yapıları açısından çok büyük çeşitlilik gösterir. Ders kapsamında böceklerin dış morfolojisi, yaygın örnekler üzerinden anlatılacak, iç ve dış anatomik yapıları, farklı böcek gruplarında bu yapıların uğradığı değişiklikler hakkında bilgi verilecektir.

Dersin içeriği
1- Böceklerin önemi, çeşitliliği ve korunması. Entomoloji bilimi, böceklerin insanlarla etkileşimleri.
2- Böceklerin dış anatomisi, kütiküla, segmentasyon.
3- baş, toraks, abdomen, ve ilişkili yapılar.
4- İç anatomik yapılar
5- Kas sistemi ve hareket
6- Sinir sistemi ve koordinasyon
7- Sinir sistemi ve koordinasyon
8- Dolaşım sistemi anatomisi
9- Trake sistemi ve gaz değişimi
10- Mide ve sindirim
11- Boşaltım sistemi anatomisi
12- Genel değerlendirme
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Böceklerin genel morfolojik yapısı hakkında ayrıntılı bilgi edinme
2- Böcek kütikülası, katmanları, deri değişimi ve farklı böceklerde kütiküla fonksiyonlarının öğrenilmesi
3- öceklerin ayrıntılı dış anatomisinin öğrenilmesi
4- Böceklerin iç anatomik yapısının öğrenilmesi, vücut içinde yer alan başlıca organlar, morfolojileri, temel fonksiyonları gibi bilgilerin verilmesi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
2- Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
3- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
4- Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
5- Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
6- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
7- Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Böcekler: Entomolojinin ana hatları. P. J. Gullan - P. S. Cranstons / Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ali Gök, 2012. Nobel kitap yy., 580 s.

Ders ile ilgili dosyalar