Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NESİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NESİR İkinci düzey TDE 536 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Turgut Koçoğlu, Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir Dağlar
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dahil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler, secî hakkında tamamlayıcı bilgiler, mensur metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.
Dersin tanımı Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dahil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler, secî hakkında tamamlayıcı bilgiler, mensur metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.

Dersin içeriği
1- Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması I
2- Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması II
3- Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme I
4- Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme II
5- Secî hakkında tamamlayıcı bilgiler edinme
6- İnşâ/edebî nesir hakkında genel bilgiler
7- Mensur metinler üzerinde okuma teknikleri
8- Vize
9- Mensur metinleri anlama ve yorum çalışmaları yapma
10- Temel mensur eserlerden örnek metin incelemeleri
11- Tezkireler ve dil özellikleri hakkında uygulamalar
12- Çeşitli biyografik eserler hakkında bilgiler ve metin incelemeleri
13- Geleneksel şerh metinleri hakkında genel bilgiler
14- Genel Değerlendirme
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mensur metinler üzerinde okuma becerileri elde etme
2- Secî hakkında tamamlayıcı bilgiler edinme ve uygulamalarını görme/bilme
3- Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme
4- Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması
5- Anlama ve yorum çalışmaları yapma
6- Geleneksel şerh ile ilgili temel bilgiler elde etme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eski Türk Edebiyatında Nesir, Prof. Dr. Fahir İz
Yardımcı Kaynaklar Atabey Kılıç, "Klâsik Türk Edebiyatında Tarz-ı Nesir Üç müdür?", Hasan Kavruk, Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikâyeler, Süleyman Çaldak, "Eski Türk Edebiyatında Nesir", Sait Okumuş, "KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA XV. VE XVI. YÜZYIL NESİR VE NÂSİRLERİNE BAKIŞ", Cevdet Paşa, Belâgat-i Lisân-ı Oslâniyye

Ders ile ilgili dosyalar