Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NESİR |
İkinci düzey |
TDE 536 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Turgut Koçoğlu, Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir Dağlar
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dahil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler, secî hakkında tamamlayıcı bilgiler, mensur metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.
|
Dersin tanımı
|
Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dahil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması, her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler, secî hakkında tamamlayıcı bilgiler, mensur metinler üzerinde okuma, anlama ve yorum çalışmaları.
|
1- |
Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması I
|
2- |
Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması II
|
3- |
Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme I
|
4- |
Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme II
|
5- |
Secî hakkında tamamlayıcı bilgiler edinme
|
6- |
İnşâ/edebî nesir hakkında genel bilgiler
|
7- |
Mensur metinler üzerinde okuma teknikleri
|
8- |
Vize
|
9- |
Mensur metinleri anlama ve yorum çalışmaları yapma
|
10- |
Temel mensur eserlerden örnek metin incelemeleri
|
11- |
Tezkireler ve dil özellikleri hakkında uygulamalar
|
12- |
Çeşitli biyografik eserler hakkında bilgiler ve metin incelemeleri
|
13- |
Geleneksel şerh metinleri hakkında genel bilgiler
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mensur metinler üzerinde okuma becerileri elde etme
|
2- |
Secî hakkında tamamlayıcı bilgiler edinme ve uygulamalarını görme/bilme
|
3- |
Her yüz yılda dikkate değer önemli nâsirler ve eserleri hakkında genel bilgiler edinme
|
4- |
Başlangıcından itibaren Eski Türk Edebiyatı’na dâhil mensur eserlerin genel olarak bir profilinin çıkartılması
|
5- |
Anlama ve yorum çalışmaları yapma
|
6- |
Geleneksel şerh ile ilgili temel bilgiler elde etme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
10
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eski Türk Edebiyatında Nesir, Prof. Dr. Fahir İz
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atabey Kılıç, "Klâsik Türk Edebiyatında Tarz-ı Nesir Üç müdür?", Hasan Kavruk, Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikâyeler, Süleyman Çaldak, "Eski Türk Edebiyatında Nesir", Sait Okumuş, "KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA XV. VE XVI. YÜZYIL NESİR VE NÂSİRLERİNE BAKIŞ", Cevdet Paşa, Belâgat-i Lisân-ı Oslâniyye
|
|