Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > VİROLOJİK ÇALIŞMALARDA KULLANILAN İNVİVO VE İNVİTRO SİSTEMLER VE UYGULAMALA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİROLOJİK ÇALIŞMALARDA KULLANILAN İNVİVO VE İNVİTRO SİSTEMLER VE UYGULAMALA İkinci düzey VMB 532 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı In-vivo ve in-vitro sistemlerde virüsün kültüre edilmesi
Dersin tanımı Virüs izolasyonu ve identifikasyonunda kullanılan yöntemler

Dersin içeriği
1- Virüs inokülasyon metodları
2- Virüs inokülasyon metodları
3- Virüs inokülasyon metodları
4- In-vivo sistemler
5- In-vivo sistemler
6- In-vivo sistemler
7- In-vivo sistemler
8- In-vitro sistemler
9- In-vitro sistemler
10- In-vitro sistemler
11- In-vitro sistemler
12- In-vitro sistemler
13- Virüs izolasyon yöntemlerinin karşılaştırılması
14- Virüs izolasyon yöntemlerinin karşılaştırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Virüs izolasyonu
2- Virüs inokulasyonu
3- In-vivo sistemler
4- In-vitro sistemler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 1 9
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 10 50
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Viroloji (Prof. Dr. Yusuf BOLAT, Prof. Dr. Mehmet Ziya DOYMAZ, Yrd. Doç. Dr. Turhan TURAN)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar