Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > VİROLOJİK ÇALIŞMALARDA KULLANILAN İNVİVO VE İNVİTRO SİSTEMLER VE UYGULAMALA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİROLOJİK ÇALIŞMALARDA KULLANILAN İNVİVO VE İNVİTRO SİSTEMLER VE UYGULAMALA Üçüncü düzey VMB 532 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı In-vivo ve in-vitro sistemlerde virüsün kültüre edilmesi
Dersin tanımı Virüs izolasyonu ve identifikasyonunda kullanılan yöntemler

Dersin içeriği
1- Virüs inokülasyon metodları
2- Virüs inokülasyon metodları
3- Virüs inokülasyon metodları
4- In-vivo sistemler
5- In-vivo sistemler
6- In-vivo sistemler
7- In-vivo sistemler
8- In-vitro sistemler
9- In-vitro sistemler
10- In-vitro sistemler
11- In-vitro sistemler
12- In-vitro sistemler
13- Virüs izolasyon yöntemlerinin karşılaştırılması
14- Virüs izolasyon yöntemlerinin karşılaştırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Virüs izolasyonu
2- Virüs inokulasyonu
3- In-vivo sistemler
4- In-vitro sistemler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 1 9
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 10 50
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Viroloji (Prof. Dr. Yusuf BOLAT, Prof. Dr. Mehmet Ziya DOYMAZ, Yrd. Doç. Dr. Turhan TURAN)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar