Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FZY 537 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEM SÜER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Asuman Gölgeli
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı Sinir sisteminin fizyoanatomisi, merkezi ve periferik sinir sistemi
Dersin tanımı Nöron, sinaps tanımları, merkezi sinir sistemi (beyin yapıları) ve periferik sinir sistemi işlenecektir.

Dersin içeriği
1- Sinir sistemi fizyolojisine giriş
2- Nöron, sinaps kavramları
3- Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
4- Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
5- Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
6- Periferik sinir sistemi fizyolojisi
7- Periferik sinir sistemi fizyolojisi
8- Periferik sinir sistemi fizyolojisi
9- Ara sınav
10- Otonom sinir sistemi fizyolojisi
11- Otonom sinir sistemi fizyolojisi
12- Otonom sinir sistemi fizyolojisi
13- Kranial sinirler
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sinir sisteminin işleyişinin öğrenilmesi
2- Beyin yapısı ve işleyişinin öğrenilmesi
3- Periferik sinir sisteminin öğrenilmesi
4- Kranial sinirlerin öğrenilmesi
5- Sinir sisteminin diğer sistemlerle ilişkisinin kavranması
6- Otonom sinir sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 6 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton ve Ganong Fizyoloji kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar