Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İkinci düzey PAR 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEYNEP BAYKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Zeynep Baykan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin sonunda, doktora öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek, eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek, amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek ve kullanabileceği çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabileceklerdir.
Dersin tanımı Ölçme ve değerlendirme

Dersin içeriği
1- Eğitimde ölçme değerlendirmenin önemi
2- Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramlar
3- Ölçme aracında bulunması istenen özellikler
4- Amaca uygun ölçme değerlendirme yöntemi belirleme
5- Ölçmenin planlanması
6- Sözlü sınavlar
7- Yazılı sınavlar
8- Sınav istatistikleri
9- Portfolyo ve diğer güncel ölçme yöntemleri
10- Beceri eğitimi ve değerlendirme süreci
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek
2- eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek
3- amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek
4- çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ölçme ve değerlendirme Editör: Emin Karaip Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Editör: Satılmış Tekindal Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Doç.Dr.Halil Tekin

Ders ile ilgili dosyalar