Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Üçüncü düzey PAR 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEYNEP BAYKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Zeynep Baykan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin sonunda, doktora öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek, eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek, amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek ve kullanabileceği çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabileceklerdir.
Dersin tanımı Ölçme ve değerlendirme

Dersin içeriği
1- Eğitimde ölçme değerlendirmenin önemi
2- Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramlar
3- Ölçme aracında bulunması istenen özellikler
4- Amaca uygun ölçme değerlendirme yöntemi belirleme
5- Ölçmenin planlanması
6- Sözlü sınavlar
7- Yazılı sınavlar
8- Sınav istatistikleri
9- Portfolyo ve diğer güncel ölçme yöntemleri
10- Beceri eğitimi ve değerlendirme süreci
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin eğitimin önemli bir parçası olduğunu benimseyecek
2- eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek
3- amaca uygun ölçme ve değerlendirme yöntemi belirleyebilecek
4- çeşitli sınav yöntemlerini hazırlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ölçme ve değerlendirme Editör: Emin Karaip Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Editör: Satılmış Tekindal Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Doç.Dr.Halil Tekin

Ders ile ilgili dosyalar