Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > KONSERVE YEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONSERVE YEMLER İkinci düzey VHB 516 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi , Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Sena YILMAZ
Dersin veriliş şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin amacı Silaj ve kuru otlar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Silaj ve kuru otların elde dilmesi ve hayvan beslemede önemi

Dersin içeriği
1- Konserve Yemlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
2- Kurutma Yöntemleri .
3- Kuru Ot Üretimi Sırasında Gelişen Olaylar.
4- Kuru Ot Üretimi Sırasında Oluşan Besin Maddeleri Kayıpları.
5- Besin Maddesi Kayıplarının Azaltılması.
6- Besin Maddesi Kayıplarının Azaltılması.
7- Otlarda Kalitenin Önemi ve Kuru Ot Saklama Şekilleri.
8- Otlarda Kalitenin Önemi ve Kuru Ot Saklama Şekilleri.
9- Silaj Yapılmasının Nedenleri ve Siloların Sınıflandırılması.
10- Silajın Otlatmaya Göre Avantajları
11- Silo Yemi Yapımı İçin Uygun Yem Bitkileri.
12- İyi Bir Silajda Olması Gereken Kriterler.
13- Silo Yerlerinin Belirlenmesinde Dikkat Edilecek Noktalar.
14- Silo Yerlerinin Belirlenmesinde Dikkat Edilecek Noktalar.
15- Silaj Mikrobiyolojisi.
16- Silaj Mikrobiyolojisi.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konserve Yemlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma hakkında bilgi sahibi olma
2- Silo Yemi Yapımı İçin Uygun Yem Bitkileri hakkında bilgi sahibi olma
3- Silaj Mikrobiyolojisi hakkında bilgi sahibi olma
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
Yardımcı Kaynaklar Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.

Ders ile ilgili dosyalar