Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > KELİME BİLGİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KELİME BİLGİSİ II Birinci düzey ÇDE106 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri _
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SALİH IŞIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı _
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilerin Çince imleri(şekilleri) bakmadan açılım sırasına göre doğru bir biçimde yazabilmeleri, imlere anlam veren anahtar imleri bulabilmeleri ve anlamlarını bilmeleri, pinyine(Latince yazılım)bakmadan okuma yapabilecek düzeye ve cümleleri dikte yapabilecek düzeye ulaşmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çağdaş Çince İmlerin (şekillerin) anlamlarının, yazım ve kullanım kurallarının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- 23.Ders:"Okulda Postane Var Mı?"(toplam 23 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
2- 24.Ders:"Ben Taijiquan Öğrenmek İstiyorum"(toplam 23 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
3- 25.Ders:"Onun Ders Çalışması Çok İyi"(toplam 28 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
4- 26.Ders:"Tianfang Nereye Gitti?"(toplam 25 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
5- 27.Ders:"Mali Ağlıyor"(toplam 27 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
6- 28.Ders:"Kahvaltıdan Sonra Hemen Geldim"(toplam 37 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
7- 29.Ders:"Ben Hepsini Doğru Yaptım"(toplam 27 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
8- ARA SINAV
9- 30.Ders:"Geleli 2 Aydan Fazla Oluyor"(toplam 39 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, okuma parçalarının yüksek sesle okutulması.
10- 1.Ders:"Senden Daha Çok Müzikten Hoşlanırım"(toplam 41 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması.
11- 2.Ders:"Bizim Oraların Kışıyla Beijing’in Kışı Aynı Derecede Soğuk"(toplam 27 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması.
12- 3.Ders:"Kış Gelmek Üzere"(toplam 36 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması.
13- 4.Ders:"Çabuk Bin, Araba Kalkmak Üzere"(toplam 33 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması.
14- 5.Ders:"Ben Piyano Konçertosu 'Sarı Nehri' Dinlemiştim"(toplam 34 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması.
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cümleleri ve metinleri bakmadan yazabilecek düzeye ulaşır.
2- Metinleri doğrudan imlerden pinyine bakmadan okuyabilecek düzeye gelir.
3- İmlerin pinyinlerini ve ses tonlarını öğrenir.
4- Sözcüklerin Türkçe anlamlarını öğrenir.
5- Sözcüklerin kullanım özelliklerini öğrenir.
6- Temel düzeyde Çince sözcük dağarcığı gelişir.
7- Kelimeleri daha rahat anlayabilir.
8- Kelimeyi gördüğünde ne anlama geldiğini kavrayabilir.
9- Sözcük dağarcığı gelişir.
10- Kelimelerin anlamını rahat ezberler

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2011.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar