Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÖPEK VE KEDİLERDE GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HASTALIKLARI |
|
VİH 602 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
köpek ve kedilerin sindirim sistemi hastalıkları teorik olarak haftada 2 derste öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Köpek ve kedilerin sindirim sistemi hastalıklarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders köpek ve Kedilerde Sindirim sistemi ve ilişkili organ hastalıkları öğreten derstir.
|
1- |
Ağız boşluğu ve ilişkili organların hastalıkları
|
2- |
Pharynx and esophagusun hastalıkları
|
3- |
Kusma
|
4- |
Mide hastalıkları
|
5- |
İnce bağırsak hastalıkları 1
|
6- |
İnce bağırsak hastalıkları 2
|
7- |
Kolon ve rektum hastalıkları 1
|
8- |
Kolon ve rektum hastalıkları 2
|
9- |
Sınav
|
10- |
Bakteriyel ve paraziter hastalıklar 1
|
11- |
Bakteriyel ve paraziter hastalıklar 2
|
12- |
Karaciğer hastalıkları 1
|
13- |
Karaciğer hastalıkları 2
|
14- |
Pankreas hastalıkları 1
|
15- |
Pankreas hastalıkları 2
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarını öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarının tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde gastrointestinal sistem hastalıklarından korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
16
|
2
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual
Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek
Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği,
İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.
|
|