Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR SOSYOLOJİSİ Birinci düzey SYB 205 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.RAHMİ YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kurumları ve sportif aktivitelerdeki değişik görünümlerinin verilmesi.
Dersin tanımı Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kulüpleri, her türlü sportif birimler, olay ve olguların sportif aktivitelerdeki görünümleri, toplum hayatı içinde kendini gösteren ve sürekli kılan spor olgusunun toplumun diğer kurumlarıyla ilişkisinin anlaşılması, spor ve kültür, spor ve nüfus yapısı, spor ve toplum, spor ve eğitim, spor ve ekonomik hayat, sporda sapma ve şiddet, spor ve medya, popüler kültür ve spor, spor endüstrisi, spor ve siyaset, sporun tarihi açıdan kurumlaşması, sporda amatörlük ve profesyonellik konuları incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Sporun tanımı, alanı, amaç ve fonksiyonları: Kültür, Toplum ve Spor.
2- Spor ve sosyoloji ilişkisi ve spor sosyolojisinin tanımı ve alanı: Sosyoloji İle İlgili Konu ve Kavramlar.
3- Sosyal yapı (toplum) ve spor: Spor Sosyolojisinde Yöntem ve Teknikler. Eğitim ve spor ilişkisi: Toplumsal Süreçler ve Spor.
4- Kültür ve spor ilişkisi: Spor Eğitimi ve Toplum-Fert İlişkileri.
5- Aile ve spor ilişkisi: Sporda Özdeşleşme, Biz ve Başkası Duygusu.
6- Sosyalleşme, sosyal değişme ve spor: Sporda Sapma ve Şiddet.
7- Boş zaman ve spor ilişkisi : Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya.
8- Boş zaman ve spor ilişkisi : Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya.
9- Vize
10- Spor ve siyaset ilişkisi: Sporda Amatörlük ve Profesyonellik.
11- Kitle iletişim araçları ve spor: Popüler Kültür ve Spor.
12- Sporda saldırganlık ve şiddet: Spor Endüstrisi ve Sporun Ticarileşmesi.
13- Turizm ve spor: Spor ve Siyaset İlişkisinin Ulusal ve Uluslararası Boyutları.
14- Engelliler ve spor: Bir Alt Sistem Olarak Spor.
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi
2- Sporun sosyolojik açıdan kavranılması
3- Kültürel açıdan sporun öğretilmesi
4- Spor ve toplum ilişkisi
5- Spor ve ekonomik hayat ilişkisi
6- Spor olgusunun toplumun diğer kurumlarıyla ilişkisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 4 3 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 3 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. A. Azmi YETİM ''Sosyoloji ve Spor''

Ders ile ilgili dosyalar