Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık hizmetleri sunumunun ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi amacıyla kalite, sürekli iyileştirme (kaizen) ve akreditasyon hakkında bilgi edinmek.
|
1- |
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
|
2- |
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
|
3- |
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
|
4- |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
|
5- |
Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
|
6- |
Sürekli İyileştirme
|
7- |
Sürekli İyileştirme
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
|
10- |
Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
|
11- |
Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
|
12- |
Hasta Güvenliği
|
13- |
Hasta Güvenliği
|
14- |
Liderlik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kalite ve kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
|
2- |
Kalite yönetim sürecini açıklar
|
3- |
Kalite çemberinin amaçlarını, yararlarını ve işleyişini açıklar
|
4- |
Politika ve prosedürlerin oluşturma adımlarını açıklar
|
5- |
Kalite yönetim sistemleri ile standartlarını açıklar
|
6- |
Toplam kalite yönetiminin özelliklerini tartışır
|
7- |
Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini tartışır
|
8- |
Sürekli kalite geliştirme araç ve tekniklerini açıklar
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
|
|
2- |
Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
|
|
3- |
Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
|
|
4- |
Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
|
|
5- |
Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
|
|
6- |
Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
|
|
7- |
Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
8- |
Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
|
|
9- |
Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
|
|
10- |
Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
|
|
11- |
Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
|
|
13- |
Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
|
14- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E (Ed.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Uyer G. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayını, İstanbul, 2000. 3. Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Sim Matbaacılık, Ankara, 2013. 4. Rowland HS, Rowland BL. Nursing Administration Handbook. 4th Edition. An Apsen Publication, USA, 1997. 5. Ekici D. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi. Sim Matbaası, Ankara, 2013. 6. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara, 2013. 7. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011. 8. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01). 2. Baskı, Pozitif Matbaa, Ankara, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
www.tuseb.gov.tr
www.kalite.saglik.gov.tr
http://www.kalite.saglik.gov.tr https://www.tuseb.gov.tr/tuska/ https://www.jointcommission.org https://www.tse.org.tr/
|
|