Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. CÜNEYT DUMRUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin iş hayatında gelecekte karşılaşabilecekleri finansal kurumlar ve piyasaların rolünü anlamalarına yardımcı olacaktır. Ders aynı zamanda finansal piyasalar, finansal kurumlar ve ekonomi arasındaki ilişkileri araştırmaya dönük ekonominin ve finansın ilkelerini öğrenme ve uygulama imkanı kazandıracaktır. Finansal piyasalar cephesinde, faiz oranlarının vade yapısı, hisse senetleri, finansal türevlerini temel özellikleri anlatılacaktır. Kurumsal açıdan ise, ticari bankaları, yatırım bankalarını, sigorta kuruluşlarını, yatırım fonlarını, merkez bankacılığını ve bunların ekonomideki rolleri incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders finansal piyasaların kurumsal yapısını, fiyat teorisinin ve fonksiyonlarını ortaya koymaktadır. Dersin amacı, günümüzün finansal piyasalarında işleyen kurumlar ve araçlar arasındaki farklılıkların anlaşılmasıdır. Finansal kurumların ve araçların bileşimindeki hızlı değişim bunlardaki gelişmelerin iyi bir şekilde değerlendirilmesi gerektiği anlamına gelmektedir. Kurumsal araçlara ilave olarak finansal araçların iktisadi temellerini anlamak öğrencilerin hem günümüz iş piyasalarında hem de gelecekteki değişmelerde donanım kazanmasına yol açacaktır.
|
1- |
Finansal sistemin ve piyasalar ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Finansal piyasaların düzenlenmesi ve düzenleyici kurumlar
|
3- |
Borsalar ve Borsaların işlevleri
|
4- |
Sermaye piyasası kurumları ve araçları
|
5- |
Bankalar, bankaların işlevleri ve bankaların tarihsel gelişimi
|
6- |
Uluslararası para ve sermaye piyasaları
|
7- |
Finans sisteme neo-klasik yaklaşım ve Keynesyen Yaklaımlar
|
8- |
Ara Sınavı
|
9- |
Finans sistemi ve McKinnon-Shaw yaklaşımı
|
10- |
Finans sistemi ve yeni yapısalcı yaklaşım
|
11- |
Finans sistemi ve ekonomik büyüme: Nedensellik yaklaşımları
|
12- |
Finansal ekonometri uygulamaları I: ARCH ve GARCH metodları (Literatür ve uygulama örnekleri)
|
13- |
Finansal ekonometri uygulamaları II: Geleneksel eş-bütünleşme yöntemleri(Literatür ve uygulama örnekleri)
|
14- |
Finansal Ekonometri uygulamaları: Yapısal kırılmaları eş-bütünleşme yöntemleri(Literatür ve uygulama örnekleri)
|
15- |
Finansal Kriz Kuramları
|
16- |
Finansal Krizler, Nedenleri, Etkileri ve Önlemler
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler modern finansal sistemin yapısını öğrenir.
|
2- |
Öğrenciler modern finansal sistemin temel kurumlarını ve bu kurumların işleyişini öğrenir.
|
3- |
Öğrenciler finansal sistemin temel makro değişkenlere olan ilişkilerini ve ilişkilere dair teorik yaklaşımları öğrenir.
|
4- |
Öğrenciler finansal sistem ile ilgili uygulamaları için ekonometrik bir temel kazanır.
|
5- |
Öğrenciler uluslar arası finans ile ilgili temel kavramları öğrenebileceklerdir.
|
6- |
Öğrenciler para politikası ile finansal piyasalar arasındaki ilişkileri kavrayabileceklerdir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
|
|
2- |
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
|
|
4- |
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
|
5- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
|
|
6- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
|
8- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
|
|
9- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
10- |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
|
11- |
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
|
13- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dumrul, Cüneyt, "Finansal Sistemin Gelişimi ve Ekonomik Büyüme: Teori ve Türkiye Uygulaması, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü", ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Mart, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|