Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > BÜTÜNLEŞİK HEMŞİRELİK UYGULAMALARI MODÜL-III (İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜTÜNLEŞİK HEMŞİRELİK UYGULAMALARI MODÜL-III (İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ) Birinci düzey HEM 413 Seçmeli 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜLKÜ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Pınar Tekinsoy Kartın, Doç. Dr. Özlem Ceyhan, Doç. Dr. Sevil Güler, Dr. Öğr. Üyesi. Ülkü Özdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Bu modül 4. sınıf güz ve bahar döneminde, 5’er haftalık rotasyonlar halinde, haftada 3 saat vaka tartışması ve 21 saat klinik uygulama olarak verilir. Modül İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı öğretim üyeleri tarafından yürütülmektedir.Öğrenciler 5 haftalık rotasyonlarında Onkoloji, Hematoloji, Onkoloji Ayaktan Tedavi Merkezi, Kardiyoloji Klinikleri ve Yoğun Bakım Ünitesi, Dahiliye Yoğun Bakım Üniteleri, Göğüs Hastalıkları Servisi ve Yoğun Bakım Ünitelerinde uygulamalarını tamamlamaktadırlar. Teori saatlerinde, Sahada sık görülen vakalara ilişkin bakım planları tartışılmaktadır. Sınıf derslerde interaktif eğitim teknikleri, görsel ve işitsel eğitim materyalleri kullanılmaktadır.
Dersin amacı Bu ders dahili hastalıklarda hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, kronik hastalıklarda sağlığı koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, teorik bilgiyi uygulama alanına aktararak hemşirelikte problem çözme sürecini kullanabilme yeteneğini geliştirme, bireye bakım verirken bütüncül bakım vermeyi geliştirmeyi (fiziksel, mental, sosyal, entelektüel)amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bütünleşik hemşirelik uygulamaları iç hastalıkları uygulamasını içeren bir modüldür. Modül içerisinde öğrencilere sağlıktan sapma durumlarına endokrin, nöroloji, gastroeneteroloji, kardiyoloji, nefroloji, göğüs hastalıkları, hematoloji-onkoloji hastalıkları, yoğun bakım sorunlarına ilişkin bilgi ve beceriyi uygulamalarda kazandırmakta ve ilgili alanlarda vaka tartışmaları ile hemşiresinin rol ve işlevlerini öğrenebilmeyi, hasta bireye bakım vermede problem çözme becerilerini kullanabilmeyi kapsayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Hazırlık Haftası
2- KAH/ MI Vakası
3- KOAH Vakası
4- KBY Vakası (Dahiliye Yoğun Bakım)
5- Klinik Uygulama
6- Hazırlık Haftası
7- KAH/ MI Vakası
8- KOAH Vakası
9- KBY Vakası (Dahiliye Yoğun Bakım)
10- Klinik Uygulama
11- Hazırlık Haftası
12- KAH/ MI Vakası
13- KOAH Vakası
14- KBY Vakası (Dahiliye Yoğun Bakım)
15- Klinik Uygulama
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Provides care to individuals with neurological system diseases.
2- Provides care to individuals with digestive system diseases.
3- Provides care to individuals with urinary system diseases.
4- Provides care to individuals with cardiovascular system diseases.
5- Provides care to individuals with endocrine system diseases.
6- Intensive care provides care to individuals with specific care needs.
7- Provides care to individuals with cancer.
8- Makes a training plan specific to the individual he/she cares for.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 3 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 30 150
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     245
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö, Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Fraklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 4. Çelik S, YeşilBalkan Usta Ö. Dahili ve Cerrrahi Hastalıklar Hemşireliği, Nobel Kitabevi, Ankara, 2015. 5. Ovayolu N, Ovayolu Ö (Ed.). Patofizyoloji. Pratik bir yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 6. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S (Ed.). İç Hastalıkları. 2 Cilt 3. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2012
Yardımcı Kaynaklar 1.Guyton A, Hall J. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çev. Ed.) Alican İ, Solakoğlu Z (Ed. Yrd.) Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017. 2.O’Malley P. The Lived Experience of Anemia Without a Cause. Critical Care Nursing Clinics. 2017; 29(3): 389-396.

Ders ile ilgili dosyalar