Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > SAĞLIK İLETİŞİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK İLETİŞİMİ Birinci düzey GAZ355 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FARUK TEMEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. FARUK TEMEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Sağlık alanıyla ilgili aktörlerin ve kurumların ilişkilerinde iletişim yöntem ve becerilerinin uygulanması konusunda sağlık iletişiminin amaçlarını, yöntemlerini ve koşullarını eleştirel biçimde açıklamak.
Dersin tanımı Sağlık iletişimi, sağlıkla ilgili bütün iletişim süreçlerini kapsayan, bu süreçleri eleştirel biçimde ele alan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sağlık kavramının tanımlanması
2- Sağlığın Boyutları
3- Sağlık ve İletişim Kavramsallaştırması
4- Sağlık İletişimi ve Boyutları
5- Sağlık İletişiminin Stratejileri
6- Sağlık İletişiminde Kuramlar ve Modeller
7- Sağlık İletişiminde KİA etkileriyle ilgili kuramlar
8- Sağlık Enformasyonu ve Küreselleşme
9- Sağlık Enformasyonu ve Medya
10- Sağlık Yayıncılığı ve Sağlık Haberciliği
11- Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci
12- Sağlık İletişimi Kampanyasının Değerlendirilmesi
13- Sağlık Okuryazarlığı Kavramı ve Düzeyleri
14- Dünyada ve Türkiye''''de Sağlık Okuryazarlığı
15- Sağlık Muhabirliği
16- Günümüzde Sağlık İletişimi Sorunları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağlık ve iletişim ilişkisini açıklar.
2- Sağlığın boyutları ve sağlık iletişimin boyutlarını kavrar.
3- Sağlık iletişiminin teorik ve pratik yönlerini tanımlar.
4- Sağlık iletişiminin tarihsel sürecini ve günümüzdeki konumunu açıklar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnci Çınarlı, 21. Yüzyıl için Sağlık İletişimi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar