Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > HARİTA MÜHENDİSLİĞİ TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HARİTA MÜHENDİSLİĞİ TEMELLERİ Birinci düzey HM 107 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ ÜMİT HALUK ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Harita Mühendisliğinin kısa tarihçesi, çalışma alanları. Harita Mühendislerinin çalışabileceği kurum ve kuruluşlar ve mesleğin işlevi hakkında bilgi verilmesi
Dersin tanımı Harita Mühendisliğinin kısa tarihçesi, çalışma alanları. Harita Mühendislerinin çalışabileceği kurum ve kuruluşlar ve mesleğin işlevi

Dersin içeriği
1- Harita Mühendisliğinin kısa tarihçesi, çalışma alanları.
2- Harita Mühendislerinin çalışabileceği kurum ve kuruluşlar ve mesleğin işlevi
3- Temel Ölçme Aletleri
4- Ölçek kavramı. Harita türleri ve haritalarda yer alan bilgiler
5- Harita Mühendisliğinde kullanılan temel yazılımlar
6- Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği.
7- Poligon, nirengi ve nivelman kavramları
8- Yeryüzü üzerinde doğal ve yapay nesneler ve haritada gösterimi.
9- Yeryüzü üzerinde doğal ve yapay nesneler ve haritada gösterimi.
10- Eş yükseklik eğrisi ve Sayısal Arazi Modeli
11- Eğim ve bakı analizi
12- Tapu, kadastro ve imar ile ilgili temel kavramlar.
13- Tapu, kadastro ve imar ile ilgili temel kavramlar.
14- İş sağlığı ve güvenliğine giriş
15- İş sağlığı ve güvenliğine giriş
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciye Harita Mühendislerinin çalışabileceği kurum ve kuruluşlar ve mesleğin işlevi hakkında detaylı bilgileri kazanır.
2- Öğrenciye Harita Mühendisliği ile ilgili temel kavramların öğrenir.
3- Öğrenciye mühendislik alanındaki etik unsurların anlar.
4- Öğrenci mühendislik alanındaki iş hukuku konularını tanımlanır.
5- Öğrenciler temel mesleki yazılımlar tanır.
6- Öğrenci iş sağlığı ve iş güvenliği kavramlarını öğrenir .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elementary Surveying: An Introduction to Geomatics, Charles D. Ghilani ,Gearson Education Inc, 2012
Yardımcı Kaynaklar ___________________________________________

Ders ile ilgili dosyalar