Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ |
Üçüncü düzey |
İLB 637 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Araştırma
|
Dersin amacı
|
Bir yaşam biçimi olarak gündelik hayatta yer alan televizyona yönelik olarak iletişim çalışmalarında yer alan kuramsal değerlendirmelere yer vermek ve sosyolojik analizler yapmak. Sosyal bilimler alanında radikal yaklaşımlar noktasında televizyonu ve yaşam biçimini ele almak.
|
Dersin tanımı
|
İletişim araştırmaları kapsamında televizyon ve izleyiciyi anlamaya yönelik bir derstir.
|
1- |
Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi.
|
2- |
İletişim çalışmaları ve yeni eğilimler
|
3- |
Televizyonu nasıl sorgulamalı?
|
4- |
Televizyon anlatısı ve normatif medya kuramları
|
5- |
Televizyon, toplum ve kültür ilişkisi
|
6- |
Medya ve ideoloji
|
7- |
Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
|
8- |
Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
|
9- |
Tarihsel süreç içerisinde izleyici odaklı iletişim araştırmaları ve temel yaklaşımlar
|
10- |
İzleyici araştırmaları; izleyici araştırmalarındaki dönemeç
|
11- |
Feminist teoriler ve Medya Çalışmaları
|
12- |
Postmodernizm ve televizyon çalışmaları
|
13- |
Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
|
14- |
Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim alanına dair kuramsal yaklaşımları öğrenir.
|
2- |
İzleyici çalışmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
|
3- |
Eleştirel yaklaşımları öğrenir.
|
4- |
Televizyon, kültür ve ideoloji kavramlarına yönelik eleştirileri kavrar.
|
5- |
Medya çalışmalarına yönelik disiplinlerarası okumalar yapar.
|
6- |
Televizyonu eleştirel bakış açısıyla okumayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1994, s. 7-37
- Televizyonu Nasıl Sorgulamalı? Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1995, s. 26-71
- Televizyon Anlatısı, John Ellis, A.Ü. Yıllık 1997-1998, s. 145-158
- Normatif Medya Kuramları, Süleyman İrvan, İletişim, 1994, s. 211-229
- Televizyon Yayıncılığında İçerik Yapılaşması, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s.121-280
- Televizyon, Toplum ve Kültür İlişkisi, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s. 27-120
- İdeolojinin Yeniden Keşfi, Stuart Hall, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 73-122
- Marksizm ve KİA, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84
- İzlerkitle, Justin Lewis. Kitle İletişim Kuramları içinde. s. 344-358.
- İzleyicinin Peşindeki Beş Gelenek, Medya ve İzleyici içinde. s. 55-84.
- İzleyici Araştırmaları, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 129-194
- Medyaya Feminist Yaklaşımlar, Liesbet van Zoonen, Medya, Kültür, Siyaset içinde. 467-514.
- Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları, Leslie Steeves, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. 123-190
- Postmodernizm, Dan Laughey, Medya Çalışmaları içinde. s. 95-104
Baudrillard ve Simgesel Mübadele, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 241-296
- Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Revizyonizm, James Curran, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 377-412
|
|