Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ Üçüncü düzey İLB 637 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans, Araştırma
Dersin amacı Bir yaşam biçimi olarak gündelik hayatta yer alan televizyona yönelik olarak iletişim çalışmalarında yer alan kuramsal değerlendirmelere yer vermek ve sosyolojik analizler yapmak. Sosyal bilimler alanında radikal yaklaşımlar noktasında televizyonu ve yaşam biçimini ele almak.
Dersin tanımı İletişim araştırmaları kapsamında televizyon ve izleyiciyi anlamaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi.
2- İletişim çalışmaları ve yeni eğilimler
3- Televizyonu nasıl sorgulamalı?
4- Televizyon anlatısı ve normatif medya kuramları
5- Televizyon, toplum ve kültür ilişkisi
6- Medya ve ideoloji
7- Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
8- Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
9- Tarihsel süreç içerisinde izleyici odaklı iletişim araştırmaları ve temel yaklaşımlar
10- İzleyici araştırmaları; izleyici araştırmalarındaki dönemeç
11- Feminist teoriler ve Medya Çalışmaları
12- Postmodernizm ve televizyon çalışmaları
13- Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
14- Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim alanına dair kuramsal yaklaşımları öğrenir.
2- İzleyici çalışmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
3- Eleştirel yaklaşımları öğrenir.
4- Televizyon, kültür ve ideoloji kavramlarına yönelik eleştirileri kavrar.
5- Medya çalışmalarına yönelik disiplinlerarası okumalar yapar.
6- Televizyonu eleştirel bakış açısıyla okumayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman
Yardımcı Kaynaklar - Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1994, s. 7-37 - Televizyonu Nasıl Sorgulamalı? Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1995, s. 26-71 - Televizyon Anlatısı, John Ellis, A.Ü. Yıllık 1997-1998, s. 145-158 - Normatif Medya Kuramları, Süleyman İrvan, İletişim, 1994, s. 211-229 - Televizyon Yayıncılığında İçerik Yapılaşması, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s.121-280 - Televizyon, Toplum ve Kültür İlişkisi, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s. 27-120 - İdeolojinin Yeniden Keşfi, Stuart Hall, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 73-122 - Marksizm ve KİA, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84 - İzlerkitle, Justin Lewis. Kitle İletişim Kuramları içinde. s. 344-358. - İzleyicinin Peşindeki Beş Gelenek, Medya ve İzleyici içinde. s. 55-84. - İzleyici Araştırmaları, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 129-194 - Medyaya Feminist Yaklaşımlar, Liesbet van Zoonen, Medya, Kültür, Siyaset içinde. 467-514. - Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları, Leslie Steeves, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. 123-190 - Postmodernizm, Dan Laughey, Medya Çalışmaları içinde. s. 95-104 Baudrillard ve Simgesel Mübadele, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 241-296 - Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Revizyonizm, James Curran, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 377-412

Ders ile ilgili dosyalar