Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > İNTERNET TABANLI HARİTA VE BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNTERNET TABANLI HARİTA VE BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMLARI İkinci düzey JFM 538 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teori ve proje Çalışması
Dersin amacı Bu dersin amacı, bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojilerini öğretmektir. Derste ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojileri gösterilmektedir. Dersler sınıfta ve laboratuarda olmak üzere hem teorik hem de pratik olarak işlenmektedir.
Dersin tanımı Bilgi Sistemleri, Programlama dilleri, Yazılım Geliştirme, Web, Web tabanlı bilgi sistemleri, Form tasarlama, Veri tabanı tasarım

Dersin içeriği
1- Bilgi sistemleri ve uygulama alanları
2- Veri modelleme kavramları
3- ArcGIS programının internet araçları
4- Diyalog Designer Formlar
5- Diyalog Designer örnek arayüzler
6- Diyalog designer üzerinde yazılım geliştirme
7- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin aktarılması
8- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
9- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
10- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
11- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
12- ArcIMS’e yeni fonksiyonlar ekleme
13- Problem çözümü ve Destek noktaları
14- Problem çözümü ve Destek noktaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması
2- ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojilerini kullanabilmesi
3- -------------
4- -------------
5- -------------
6- -------------
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.
Yardımcı Kaynaklar Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.

Ders ile ilgili dosyalar