Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori ve proje Çalışması
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojilerini öğretmektir. Derste ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojileri gösterilmektedir. Dersler sınıfta ve laboratuarda olmak üzere hem teorik hem de pratik olarak işlenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bilgi Sistemleri, Programlama dilleri, Yazılım Geliştirme, Web, Web tabanlı bilgi sistemleri, Form tasarlama, Veri tabanı tasarım
|
1- |
Bilgi sistemleri ve uygulama alanları
|
2- |
Veri modelleme kavramları
|
3- |
ArcGIS programının internet araçları
|
4- |
Diyalog Designer Formlar
|
5- |
Diyalog Designer örnek arayüzler
|
6- |
Diyalog designer üzerinde yazılım geliştirme
|
7- |
ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin aktarılması
|
8- |
ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
|
9- |
ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
|
10- |
ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
|
11- |
ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
|
12- |
ArcIMS’e yeni fonksiyonlar ekleme
|
13- |
Problem çözümü ve Destek noktaları
|
14- |
Problem çözümü ve Destek noktaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojilerini kullanabilmesi
|
3- |
-------------
|
4- |
-------------
|
5- |
-------------
|
6- |
-------------
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
|
4- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
|
6- |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
|
7- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
|
9- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
10- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
|
|
12- |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
13- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.
|
|