Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > İNTERNET TABANLI HARİTA VE BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNTERNET TABANLI HARİTA VE BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMLARI İkinci düzey JFM 538 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teori ve proje Çalışması
Dersin amacı Bu dersin amacı, bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojilerini öğretmektir. Derste ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojileri gösterilmektedir. Dersler sınıfta ve laboratuarda olmak üzere hem teorik hem de pratik olarak işlenmektedir.
Dersin tanımı Bilgi Sistemleri, Programlama dilleri, Yazılım Geliştirme, Web, Web tabanlı bilgi sistemleri, Form tasarlama, Veri tabanı tasarım

Dersin içeriği
1- Bilgi sistemleri ve uygulama alanları
2- Veri modelleme kavramları
3- ArcGIS programının internet araçları
4- Diyalog Designer Formlar
5- Diyalog Designer örnek arayüzler
6- Diyalog designer üzerinde yazılım geliştirme
7- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin aktarılması
8- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
9- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin sunumu
10- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
11- ArcIMS’e grafik ve öznitelik verilerin güncelleştirilmesi
12- ArcIMS’e yeni fonksiyonlar ekleme
13- Problem çözümü ve Destek noktaları
14- Problem çözümü ve Destek noktaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi sistemlerinde web uygulamalarını ve kullanıcı arayüzlerini geliştirmede kullanılan temel web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması
2- ArcGIS yazılımında XML, HTML, Javascript, DOM (doküman nesne mimarisi), Query javascript teknolojilerini kullanabilmesi
3- -------------
4- -------------
5- -------------
6- -------------
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.
Yardımcı Kaynaklar Coğrafi Bilgi Sistemi Temel Kavramlar ve Uygulamaları, Yomralıoğlu, T., Seçil ofset, 2001, Trabzon.

Ders ile ilgili dosyalar