Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > SAĞLIK EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK EKONOMİSİ Birinci düzey İYB 401 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin sağlık ekonomisi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin tanımı Sağlık ve ekonomi kavramları, sağlık ekonomisinin yapısı arz ve talep analizi, hayatın kalitesi, sağlık harcamaları ve finansman yöntemleri

Dersin içeriği
1- Sağlık ekonomisinde önemli kavramlar
2- Sağlık ve sağlık statüsü
3- Sağlık ekonomisi ve gelişimi
4- Sağlık hizmetlerinde arz ve talep
5- Sağlık hizmetleri pazarı
6- Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve sağlık
7- Sağlık hizmetleri finansmanı
8- Ara sınav
9- Sağlık hizmetlerinde geri ödeme yöntemleri
10- Sağlık sektörü ve iktisadi planlama
11- Sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme teknikleri
12- Türkiye''nin sağlık harcamalarının analizi
13- Sağlık sektöründe güncel konu ve sorunlar
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağlık ekonomisini kavrayabilme
2- Sağlık hizmeti sunucularının temel hedeflerini anlayabilme
3- Sağlık harcamalarını değerlendirebilme
4- Sağlık politikalarının belirleyicilerini kavrayabilme
5- Tıbbi teknolojinin kullanımını yorumlayabilme
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     49
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Çelik Y. Sağlık Ekonomisi, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, 2016

Ders ile ilgili dosyalar