Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
18. YY. RUS EDEBİYATI I |
Birinci düzey |
RDE 115 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Liliya Gazizova
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve gazetecilikte en iyi örneklerle tanışmak
|
Dersin tanımı
|
18. yüzyıl Rus edebiyatı yeni zaman edebiyatı olarak, “büyük keşifler dönemi”. I. Peter''ın reformları 19. yüzyılda daha da geliştirilecek olan eğilimler (duygusallık, romantizm, gerçekçilik) ve türler (yüksek ve alçak) ortaya çıkmaktadır. Edebi dil oluşuyor. İlk dergi ve gazeteler çıkar.
|
1- |
Rusya ve Avrupada aydınlanma yüzyılı olarak 18. yüzyıl kavramı. Dünyadaki insan hayatını değiştiren en önemli siyasi, bilimsel ve kültürel olaylar. I.Peter''''''''ın reformları 18. yüzyıl Rusya''''''''''''''''sının kültürü ve sanatı.
|
2- |
18. yüzyıl Rus edebiyatına giriş. Edebiyatta ve sanatta bir yön olarak klasisizm kavramı. Klasikliğin sanatsal ilkeleri. Yüksek ve düşük edebiyat türleri kavramı.
|
3- |
Lomonosov''''un hayatı ve çalışması. Od kavramı. "Büyük kuzey ışıkları vesilesiyle Tanrı''''''''nın Majesteleri''''''''''''ne bir akşam yansıması." "Camın faydaları üzerine mektup."
|
4- |
Klasisizmden Sentimentalizme geçiş dönemi. Hiciv dergileri.
|
5- |
Rus trajedisinin yaratıcısı olarak A.Sumarokov. Rus hiciv yaratıcısı olarak A. Kantemir
|
6- |
Denis Fonvizin''in hayatı ve sanatı.
|
7- |
Genel tekrar
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Sentimentalizm kavramı. Rus edebiyatında duygusallığın yönleri ve temel özellikleri. Nikolay Karamzin''''den “Zavallı Lisa”
|
10- |
Nikolay Karamzin "Rus Devleti Tarihi" nin eserleri - Rusya''nın ilk tam ölçekli tarihi.
|
11- |
Rusya''da hece-tonik yorumlamanın kurucusu olarak Vasili Trediakovski, Şiirsel boyut kavramı. Hexameter.
|
12- |
18. yüzyıl Rus kültüründe ve edebiyatında ideolojik ve sanatsal bir eğilim olarak romantizm. Romantik bir kahraman kavramı.
|
13- |
Rus romantizminin kurucularından Vasili Jukovski. Goethe''''''''''''''''nin şiiri "Orman Kralı"nın Vasili Jukovski tarafından çevrisi.
|
14- |
İ.A.Krılov’un yaşamı ve edebi kişiliği
|
15- |
Genel tekrar. Final sınavına hazırlık.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenci 18. yy Rus kültürü hakkında bilgi edinir.
|
2- |
18 yy. Rus edebiyatının temel özelliklerini kavrar.
|
3- |
18.yy. rus şiirinin gelişimini öğrenir.
|
4- |
18.yy da dil ve edebiyat alanında yapılan yenilikleri öğrenir.
|
5- |
Çar Petro ve çevresinin Rus kültürüne katkılarını öğrenir.
|
6- |
Çar Petro ve çevresinin Rus kültürüne katkılarını öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
36
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
4
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Стихотворные произведения Михайло Ломоносова, комедия «Недоросль» Дениса Фонфизина, «История государства российского» Николая Карамзина, поэма «Лесной царь» Гёте в переводе Василия Жуковского.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
«Русская литература 18 века», Г. А. Гуковский; «Хрестоматия по русской литературе 18 века. Учебное пособие для академического бакалавриата», Ю. И. Минералов.
|
|