Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SAYILARIN ÖĞRETİMİ |
Üçüncü düzey |
MÖP 301 |
|
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Farklı sayı kümeleri ve bu sayı kümelerindeki işlemlerin öğretim sürecinde kullanılabilecek uygun yöntem, teknik ve öğretim materyalinin seçimine yönelik becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
|
1- |
Sayı sistemi kurma, değişik tabanda sayılar ve tarihten örnek sayı sistemleri.
|
2- |
Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
3- |
Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
4- |
Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
5- |
Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
6- |
Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
7- |
Tam sayılar ve tam sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
8- |
Tam sayılar ve tam sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları ve uygulamaları
|
11- |
EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları
|
12- |
Oran-orantı kavramları ve uygulamaları
|
13- |
Rasyonel ve irrasyonel sayılar, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
14- |
Rasyonel ve irrasyonel sayılar, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
15- |
Ondalık gösterim ve yüzdeler, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
16- |
Kümeler ve kümelerle ilgili kavramların öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sayı kümelerinin yapısını ve aralarındaki ilişkileri kurar.
|
2- |
Sayılar ve sayılarla işlemlerin öğretimindeki öğrenci güçlüklerini ve olası kavram yanılgılarını bilir.
|
3- |
Sayılar ve sayılarla ilgili işlemlerin öğretiminde kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer ve kullanır.
|
4- |
Sayılar ve sayılarla ilgili işlemlerin öğretiminde kullanılabilecek araç-gereç ve materyalleri seçer ve kullanır.
|
5- |
Sayıların iç ve dış ilişkilendirmelerini yapar.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
1
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ertekin, E. ve Ünlü, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, Harf Yayınları, Ankara.
• Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
• Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayıncılık, Bursa.
• Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2007. İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Maya Akademi, Ankara.
• Van De Walle, J.A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. 2012 İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel yayınları.
• Bingölbali, E., & Özmantar, M. F. (2015). İlköğretimde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri, Pegem Akademi, Ankara.
|
|