Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > SAYILARIN ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAYILARIN ÖĞRETİMİ Üçüncü düzey MÖP 301 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Farklı sayı kümeleri ve bu sayı kümelerindeki işlemlerin öğretim sürecinde kullanılabilecek uygun yöntem, teknik ve öğretim materyalinin seçimine yönelik becerilerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Dersin içeriği
1- Sayı sistemi kurma, değişik tabanda sayılar ve tarihten örnek sayı sistemleri.
2- Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
3- Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
4- Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
5- Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
6- Kesirler ve kesirlerle işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
7- Tam sayılar ve tam sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
8- Tam sayılar ve tam sayılarda işlemlerin öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
9- Ara Sınav
10- Çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları ve uygulamaları
11- EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları
12- Oran-orantı kavramları ve uygulamaları
13- Rasyonel ve irrasyonel sayılar, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
14- Rasyonel ve irrasyonel sayılar, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
15- Ondalık gösterim ve yüzdeler, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
16- Kümeler ve kümelerle ilgili kavramların öğretimi, öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sayı kümelerinin yapısını ve aralarındaki ilişkileri kurar.
2- Sayılar ve sayılarla işlemlerin öğretimindeki öğrenci güçlüklerini ve olası kavram yanılgılarını bilir.
3- Sayılar ve sayılarla ilgili işlemlerin öğretiminde kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer ve kullanır.
4- Sayılar ve sayılarla ilgili işlemlerin öğretiminde kullanılabilecek araç-gereç ve materyalleri seçer ve kullanır.
5- Sayıların iç ve dış ilişkilendirmelerini yapar.
6- .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 1 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ertekin, E. ve Ünlü, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, Harf Yayınları, Ankara. • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. • Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayıncılık, Bursa. • Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2007. İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Maya Akademi, Ankara. • Van De Walle, J.A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. 2012 İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel yayınları. • Bingölbali, E., & Özmantar, M. F. (2015). İlköğretimde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri, Pegem Akademi, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar