Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (yüksek Lisans) > RUMEN BİYOLOJİSİ VE FERMENTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMEN BİYOLOJİSİ VE FERMENTASYON İkinci düzey VHB 642 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK, Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ, Prof. Dr. Osman KÜÇÜK,Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı RUMEN BİYOLOJİSİ VE FERMENTASYON Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı RUMEN BİYOLOJİSİ VE FERMENTASYONUN Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Rumenin anatomisi, fizyolojisi ve mikrobiyolojisi
2- Rumendeki bakteriler
3- Rumendeki protozooa, maya ve mantarlar
4- Rumende besin maddelerinin sindirimi
5- Rumende besin maddelerinin sindirimi
6- Rumende besin maddelerinin sindirimi
7- Rumende besin maddelerinin sindirimi
8- Rumende besin maddelerinin sindirimi
9- ARA SINAV
10- Rumende gaz üretimi
11- Rumende gaz üretimi
12- Rumende gaz üretimi
13- Rumende gaz üretimi
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rumenin anatomisi, fizyolojisi ve mikrobiyolojisi hakkında bilgi sahibi olma
2- Rumende besin maddelerinin sindirimi hakkında bilgi sahibi olma
3- Rumende gaz üretimi hakkında bilgi sahibi olma
4- Rumenin anatomisi, fizyolojisi ve mikrobiyolojisi hakkında bilgi sahibi olma
5- Rumende besin maddelerinin sindirimi hakkında bilgi sahibi olma
6- Rumende gaz üretimi hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2- Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3- Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7- Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 15 45
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar