Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEKANİK |
Birinci düzey |
UGMB 102 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAHMUT ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mekaniğin temel prensipleri ve dış yükler altında malzemelerde meydana gelen gerilmeler, bunların havacıkla ilgili uygulamaları verilir.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Kuvvetler, momentler ve çiftleri, vektörel gösterimler
Ağırlık merkezi
|
2- |
Kuvvetler, momentler ve çiftleri, vektörel gösterimler
Ağırlık merkezi
|
3- |
Gerilme, burkulma ve esneklik teorisinin temel ilkeleri: gerilme, sıkıştırma, kesme ve burulma
|
4- |
Katı,sıvı ve gazların çeşitleri ve özellikleri
Sıvılarda basınç ve kaldırma gücü (barometreler)
|
5- |
Lineer(doğrusal)hareket: düz bir hat üzerinde düzgün hareket,sabit ivmeli hareket (yer çekimi etkisindeki hareket)
|
6- |
Döner hareket: düzgün dairesel hareket (merkezkaç/merkezcil kuvvetler)
|
7- |
Periyodik hareket: harmonik (sarkaç)hareket
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Basit vibrasyon teorisi, harmonikler ve rezonans
|
10- |
Hız oranları, mekanik avantaj ve verim
|
11- |
Kütle
Kuvvet, durgunluk/eylemsizlik, çalışma, güç, enerji (potansiyel, kinetik ve toplam enerji), ısı, etkinlik
|
12- |
Momentum, devinirlik sakınımı;
|
13- |
İmpals
Jiroskopik esaslar
|
14- |
Friksiyon/Sürtünme: Özelliği ve etkileri, sürtünme katsayısı (yuvarlanma direnci)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, statik ve dinamik konularında temel düzeyde bilgi sahibi olacaktır.
|
2- |
Öğrenci vektörel gösterim hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
3- |
Öğrenci kuvvet ve kuvvet çifti, moment hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
4- |
Öğrenci ağırlık merkezi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
5- |
Öğrenci gerilme, gerinim ve elastisite hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
6- |
Öğrenci çekme, basma, kayma ve burulma kavramları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
7- |
Öğrenci, karşısına çıkan yeni problemlere yeni çözüm yolları geliştirecektir.
|
8- |
Öğrenci, derste anlatılan örnek problemleri çözecektir.
|
9- |
Öğrenci, derste öğrendiği bilgileri, mesleki hayatında karşısına çıkacak problemleri çözmek için kullanacaktır.
|
10- |
Öğrenci, problemlerin çözümü için farklı kaynakları kullanarak araştırma yapar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
32
|
Ödev
|
1
|
18
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TTS Modül 2, Mühendislik Mekaniği Statik "Meriam", Dynamics "Meriam"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|