Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZ III |
Birinci düzey |
MAT201 |
|
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, noktasal yakınsaklık ve düzgün yakınsaklık kavramları ile aralarındaki ilişkiyi, fonksiyon serilerini, çok değişkenli fonksiyonları, çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev kavramlarını vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Noktasal yakınsaklık ve düzgün yakınsaklık, Düzgün yakınsaklığın integral ve türev ile ilişkisi, Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaklığı, Kuvvet serisinin yakınsaklık yarıçapı ve aralığı, Kuvvet serilerinin türev ve integrali, Taylor ve Maclaurin serileri, Vektör değerli fonksiyonlar, limiti, sürekliliği, türevi, integrali, Çok değişkenli fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri, grafikleri, Çok değişkenli fonksiyonların limit ve sürekliliği, Kısmi türevler, zincir kuralı, Tam diferensiyel, kapalı fonksiyonların türevi, Herhangi bir yönde türev almak, iki değişkenli fonksiyonların Taylor açılımı, Maksimum ve minimumlar, Langrange çarpanı yöntemi
|
1- |
Noktasal yakınsaklık ve düzgün yakınsaklık
|
2- |
Düzgün yakınsaklığın integral ve türev ile ilişkisi
|
3- |
Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaklığı
|
4- |
Kuvvet serisinin yakınsaklık yarıçapı ve aralığı
|
5- |
Kuvvet serilerinin türev ve integrali
|
6- |
Taylor ve Maclaurin serileri
|
7- |
Vektör değerli fonksiyonlar, limiti, sürekliliği, türevi, integrali
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Çok değişkenli fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri, grafikleri
|
10- |
Çok değişkenli fonksiyonların limit ve sürekliliği
|
11- |
Kısmi türevler, zincir kuralı
|
12- |
Tam diferensiyel, kapalı fonksiyonların türevi
|
13- |
Herhangi bir yönde türev almak, iki değişkenli fonksiyonların Taylor açılımı
|
14- |
Maksimum ve minimumlar, Langrange çarpanı yöntemi
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Noktasal yakınsaklık ve düzgün yakınsaklık kavramlarını anlar.
|
2- |
Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaklığını anlar.
|
3- |
Taylor ve Maclaurin serilerini anlar.
|
4- |
Çok değişkenli fonksiyonları öğrenir.
|
5- |
Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve sürekliliği öğrenir.
|
6- |
Çok değişkenli fonksiyonlarda türevi öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
164
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Berki YURTSEVER, Matematik Analiz Dersleri, Cilt I, Ankara 1968.
• Mustafa BALCI, Matematik Analiz, Cilt II, Ankara 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
•Mustafa BAYRAKTAR , ANALİZ, Ekim 2010, Nobel Yayınları.
•Abdulkadir ÖZDEĞER-Nursun ÖZDEĞER, Çözümlü Analiz Problemleri, Cilt II, İstanbul 1994.
•S. C. MALİK, Mathematical Analysis, 1984.
|
|