Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Harun GÜNGÖR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin, konusun ve problemlerinin neler olduğunu göstermek.
|
Dersin tanımı
|
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak kendisine araştırma alanı olarak seçtiği dinin tanımı, din tasnifleri, dinin muhtevası, dini/dinleri anlama yolları; kadim ve modern dinleri anlamada yöntem farklılığı; dine bakıştaki değişmelerin yol açtığı yöntem farklılıkları
|
1- |
Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin mahiyeti
|
2- |
Dinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallardan dinler tarihinin farkı
|
3- |
Dinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallarından dinler tarihinin farkı
|
4- |
Dinler tarihinin temel meseleleri
|
5- |
Dinin tanımında gözetilmesi gereken temel ölçütler
|
6- |
Dinin tasnıf edilmesi ve bu hususta gözetilecek temel ölçütler
|
7- |
Dinin mahiyeti; dinler tarihi, teoloji ilişkisi
|
8- |
Dinin mahiyeti hakkındaki antropoloiik, sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar
|
9- |
Din dilinin, dinin dilinin bilmenin, dini anlamadaki yeri
|
10- |
Bilgi anlayışında yaşanan değişimlerin, dinin mahiyeti hakkındaki yaklaşımlarda yol açtığı değişikler
|
11- |
Modernizm ve postmodernizmin din anlayışlarında yol açtığı değişmeler
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, Bilim dalı olarak dinler tarihinin Batıda ortaya çıkışını betimler.
|
2- |
Dinler tarihinin temel konularını saptar.
|
3- |
Dinler tarihinin metotlarını tespit eder.
|
4- |
Batıda ve İslam dünyasında dinler tarihinin öncülerini hatırlar.
|
5- |
Dinler tarihine yardım eden bilimleri belirler.
|
6- |
Dinler Tarihi başlığı altında yer verilen bilimlerini sıralar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dinler Tarihinin Meseleleri, Kürşat Demirci, İnsan Yayınları, İstanbul, 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İslam ve Din Bilimleri, J. Waardenburg, Çev: Ramazan Adıbelli, İz Yayıncılık, İstanbul, 2011. ; Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, Mustafa Alıcı, İz Yayıncılık, İstanbul, 2011.
|
|