Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi (doktora) > YENİLEŞME DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİLEŞME DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI Üçüncü düzey İSE603 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yenileşme dönemi eğitim politikaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Derse ilişkin araştırma yapılması

Dersin içeriği
1- Yenileşme dönemi
2- Yenileşme dönemine yön veren fikir akımları
3- Batıcılık
4- İslamcılık
5- Türkçülük
6- Osmanlı Devleti''nde klasik eğitim sistemi
7- Eğitimde yenileşmeye yol açan sebepler
8- Tanzimat dönemi öncesinde eğitime yönelik düzenlemeleri
9- Tanzimat sonrasında eğitime yönelik politikalar
10- İlköğretimde modernleşme
11- Ortaöğretimde modernleşme
12- Yüksek öğretimde modernleşme
13- Mesleki teknik okullarda modernleşme
14- Eğitim teşkilatında modernleşme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yenileşmeye yol açan gelişmeleri öğrenmek
2- Eğitim alanında yenileşmenin süreçlerini öğrenmek
3- Eğitimde yenileşmeyi etkileyen fikirleri öğrenmek
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı N/A
Yardımcı Kaynaklar Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi Hilmi Ziya Ülken, Türkiye''de çağdaş Düşünce Tarihi Bayram Kodaman, II. Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi Konuya ilişkin diğer kitap ve makaleler

Ders ile ilgili dosyalar